شناسه خبر:56770
1401/3/30 08:34:03
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی:

افزایش اجاره‌بها و رهن بیداد می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اجاره‌بها و رهن بیداد می‌کند و مصوبه 25 درصد اجاره‌بها در هیچ کجا رعایت نمی‌شود.

کیومرث سرمدی با تأکید بر اینکه بنده درخصوص اجاره‌بهای مسکن به دولت تذکر داده‌ام و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: بی‌قانونی در افزایش اجاره‌بها موضوعی نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، بلکه باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش اجاره‌بها و رهن خانه اکنون بیداد می‌کند، افزود: هیچ قاعده و ضابطه‌ای برای تعیین و افزایش اجاره‌بها وجود ندارد و حتی مصوبه افزایش 25 درصد نیز در هیچ کجا رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز می‌بینیم مستأجران عملاً افراد بی‌پناهی هستند که از تأمین رهن و اجاره‌بها عاجزند؛ امیدوار بودیم با طرح مسکن ملی مشکل مسکن حل شود که آن‌هم متأسفانه به‌کُندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه بارها بر سامان‌دهی مسکن تأکید کردیم و دولت نیز ظاهراً بسته‌ای تهیه کرده که متولیان امر ورود پیدا کنند، تصریح کرد: مجلس این آمادگی را برای سامان‌دهی و تعیین قیمت‌ها دارد تا به‌نوعی ورود پیدا کند که نه خانه خالی زیاد شود و نه اجاره‌بها بی‌حساب‌وکتاب افزایش یابد.

سرمدی با بیان اینکه امروز مستأجران گرفتار این بی‌قانونی در اجاره‌بهای مسکن هستند، گفت: این‌روزها مالکان بدون هیچ تدبیری اقدام به افزایش اجاره‌بها می‌کنند و فکری برای مستأجران ندارند و این موضوع موجب فشار به این قشر شده است.

شناسه خبر 56770