شناسه خبر:56938
1401/4/2 08:58:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امور اداری معادن برای نخستین‌بار در کشور به شهرستان‌ها تفویض و از امروز یکم تیرماه به‌صورت پایلوت در استان مرکزی اجرایی می‌شود.

علی جودکی روز چهارشنبه افزود: این فرآیند به‌منظور تسهیل در انجام امور معدن داران و بهره‌برداران معادن در استان و کاهش هزینه‌های جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی تأکید کرد: بر این اساس با توجه به انجام تمام امور اداری معادن در شهرستان‌ها و تفویض اختیار و تمام بهره‌برداران و فعالان بخش معدن، باید درخواست‌ها و موضوعات قابل پیگیری را به ادارات‌ صمت شهرستان‌ها ارجاع دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات، دوره‌های آموزشی متعدد به کارشناسان حوزه معدن در شهرستان‌ها داده شده و آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب به فعالان بخش معدن وجود دارد.

جودکی با بیان اینکه حقوق دولتی واریزی معادن امسال استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: پنج پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی 100 هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان صادر شد که نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

36 نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با 100 فقره و سنگ لاشه 98 فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 611 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 27 میلیون 600 هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون و 350 هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری هفت هزار و 896 میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و 770 نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند و از این تعداد معدن دارای پروانه 400 معدن فعال و 211 معدن غیرفعال است.

شناسه خبر 56938