شناسه خبر:57162
1401/4/8 10:31:46

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در وضعیتی که عده‌ای به دنبال خرید سکه و طلا و خانه‌ هستند، یک شخص دغدغه‌مند در بیابان و زیر آفتاب سوزان واحد تولیدی راه انداخته؛ باید قدرش را بدانیم، دستش را ببوسیم و با خوش‌رویی کارش را انجام دهیم.

 سپهرغرب، گروه خبر- سمیرا گمار؛ ظاهر پورمجاهد روز گذشته در کارگروه ستاد تسهیل استان همدان که با حضور جمعی از مدیران کل و صاحبان مشاغل تولیدی در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد و هفت پرونده مورد بررسی قرار گرفت، ابراز کرد: فرض کنید همه ما دست به دست هم داده‌ایم تا یک جوان مثلاً در کبودراهنگ اشتغال ایجاد کند؛ اکنون او اقدام کرده و کار تا حدی پیش رفته، اما می‌گوییم ما گاز نداریم به تو بدهیم! نمی‌توان به جوان گفت برو کارت را انجام بده و بعد رهایش کنیم. قبل از اینکه کاری انجام شود، سازمان جهاد کشاورزی و صمت باید با پایانه‌ها و محیط‌زیست هماهنگ باشند.

* اگر دستگاه‌های نظارتی مطابق قانون حرکت کنند، تصمیمشان را قبول می‌کنیم

وی در این جلسه با ابراز قدردانی از تلاش همه متولیان برای رونق تولید و اشتغال در استان، بیان کرد: البته کارها با بی‌توجهی به محیط‌زیست و این قبیل مسائل نیز صورت نمی‌گیرد؛ استان طرح آمایش و برنامه‌ریزی دارد، مدیران توسعه همه‌جانبه را می‌فهمند، همه دغدغه حفظ منابع آب و محیط‌زیست را دارند و این مسائل برای ما مهم است و سازمان‌ها متوجه این موضوع هستند که حریم راه‌ها، محیط‌زیست و غیره باید حفظ شود، اما نباید به اسم این دغدغه‌ها مانع‌تراشی و یا کلاً کار را رها کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تأکید کرد: یادمان باشد برای واحدی که به سفارش یک سازمان با هزینه بسیار زیاد ساخته شده، سنگ‌اندازی نکنیم؛ ما یک قسط بانکیمان عقب بیفتد، تنمان می‌لزرد، این بندگان خدا میلیاردها تومان هزینه کرده‌اند، آن‌هم در این وضعیتی که عده‌ای به دنبال خرید سکه و طلا و خانه‌ هستند. یک شخص دغدغه‌مند در بیابان و زیر آفتاب سوزان واحد تولیدی راه انداخته، پس باید قدرش را بدانیم، دستش را ببوسیم و با خوش‌رویی کارش را انجام دهیم.

پورمجاهد اذعان کرد: من وقتی رتبه هفت و هشت استان را در سامانه وزارت کار می‌بینم، واقعاً دلم می‌خواهد استان اول باشد، مگر ما چه کم داریم؟ یا وقتی برای سفر هیئت دولت می‌خواهیم یک مجموعه طرح معرفی کنیم، چیزی که باعث خوشحالی است این بوده که طرح‌ها فراوان باشند، نه این که طرح نداشته باشیم یا دست‌دست کنیم. ایجاد بانک اطلاعاتی توسط شما مسئولان و متولیان صورت می‌گیرد و با کار فردی به جایی نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن می‌کنیم، این صرفاً یک حرف نیست، باید در واقعیت پیاده‌اش کنیم. چراکه نقطه مشترک همه ما این است که سرمایه‌گذاری باید در استان تقویت شود و هرکدام از ما هرجا احساس کردیم مانع وجود دارد، باید آن را از میان برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی در استان برای ما قابل احترام بوده و اگر مطابق قانون حرکت کنند تصمیمشان را قبول داریم و کنارشان می‌ایستیم، افزود: اما اگر قرار باشد من بگویم سه ماه دیگر دستگاه نظارتی به سراغ من می‌آید پس الان کار را انجام ندهم، این یعنی مانع توسعه استان شدن و بلاتکلیف کردن سرمایه‌گذار.

پورمجاهد اعلام کرد: ما نه می‌خواهیم حق کسی ضایع شود و نه به دنبال این هستیم که امتیاز خاصی به کسی داده شود؛ روحیه مدیریت استان این‌طور نیست. استاندار محترم بارها تأکید کرده سلامت در کار و رعایت مسائل قانونی خط قرمز ما بوده، اما گاهی باید تبصره‌های ذیل قانون را ببینیم و کار را تسهیل کنیم.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: جوان همدانی، جوان ایرانی، امروز مطابق قانون کشور حق دارد از ما بخواهد او را به دستگاه‌های دولتی بفرستیم یا فضای کار در بخش خصوصی و معرفی به واحد تولیدی را برایش فراهم کنیم و یا به او در کارآفرینی کمک داشته باشیم؛ بنابراین ما باید این مسیر را برای جوانان هموار کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در ادامه با تببین پرونده‌های موجود و با اشاره به مشکل آقای تقی‌خانی، گفت: این واحد تولیدی برای گازرسانی با معارض مواجه شده، به‌طوری که مسیر گازرسانی راه روستایی بوده و در جاده بین مزارع است؛ به نظر می‌رسد با اغماض می‌توان از این مشکل عبور کرده و گازرسانی به این واحد تولیدی را محقق کرد.

محمدرضا شهسواری با اشاره به مشکل مزرعه سفید آقای شایگان نیز تصریح کرد: این واحد که در زمینه بسته‌بندی و توزیع سالاد و سبزی فعالیت می‌کند، با شیوع کرونا و کم‌رنگ شدن کار و فعالیت خود، در بازپرداخت اقساط به مشکل برخورده است.

وی گفت: این واحد تولیدی که هشت نفر بیمه‌شده دارد، برای بازپرداخت اقساط وام خود درخواست امهال کرده تا بانک مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان را تقسیط کرده یا مهلت پرداخت بدهی سرمایه در گردش را تمدید کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به واحد تولیدی آقای صادقی که نیاز به پروانه بهره‌برداری دارد نیز ابراز کرد: طبق گفته آقای پورمجاهد این واحد تولیدی در عقب‌نشینی ساختمان همکاری لازم را کرده و نمی‌توان امروز و فردا کرده و کار او را به تعویق انداخت.

شهسواری به واحد آقای نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: این واحد در حوزه تنظیم بازار کمک بسیاری به استان کرده و درحال حاضر برای واحد خوراک دام خود به پنج تا هفت متر مکعب آب نیاز دارد.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی داشته و در تأمین گوشت سفید استان نقش مؤثری داشته است؛ اگر با تأمین آب این واحد موافقت شود، می‌تواند گام‌های بلندتری بردارد.

واحد بعدی تولید رشته آشی و پلویی در قهاوند بود که پورمجاهد با اشاره به آن، گفت: شخصی این واحد را که یک سوله بوده، خریداری کرده و در زمینه مواد غذایی با اشتغال پنج نفر آن را راه‌اندازی کرده که بنده از مسئولان ذی‌ربط تقاضا دارم بدون استعلام و ایجاد مانع، از اداره کار پروانه بهره‌برداری صادر شود.

شرکت ایده‌بردار کیوان و تولید دستمال کاغذی آقای صادقی دیگر پرونده‌هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

شناسه خبر 57162