شناسه خبر:57278
1401/4/11 09:03:09

سپهرغرب، گروه اقتصادی: مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت گفت: با توجه به اینکه سهم قابل توجه مواد اولیه پوشک وارداتی است، هرگونه تغییر قیمت بر اساس روند قیمت‌های جهانی صورت خواهد پذیرفت.

اسماعیل مهدی‌پور در مورد گرانی پوشک، اظهار کرد: با عنایت به تصمیمات جلسه هشتم دی‌ماه سال 1400 ستاد تنظیم بازار، قیمت‌گذاری پوشک پیشینی بوده و هرگونه افزایش قیمت این کالا می‌بایست با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت پذیرد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با توجه به ارائه اسناد و مدارک لازم از سوی واحدهای تولیدی و بررسی افزایش هزینه‌های مترتب بر تولید اعم از مواد اولیه، سربار، دستمزد و…و سهم آن در بهای تمام شده تولید، قیمت این کالا در ستاد تنظیم بازار مصوب شد.

  کمبود مواد اولیه پوشک

مهدی‌پور ادامه داد: ظرفیت تولید این کالا بیش از نیاز کشور است و مشکلات موجود در تولید و عرضه این کالا ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی و کمبود در مواد اولیه وارداتی ازجمله خمیر کاغذ و پودر جاذب است که پیگیری لازم برای حل مشکلات تأمین مواد اولیه در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

  قیمت پوشک بر اساس قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال قبل، افزایش هفت الی 10 درصدی این کالا از سوی دو شرکت با سهم عمده بازار به جهت افزایش قیمت مواد اولیه اعمال شد و قبل از آن نیز قیمت‌ها بیش از یک سال ثابت بوده است.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت گفت: ضمناً با توجه به اینکه سهم قابل توجه مواد اولیه مورد نیاز در تولید پوشک را مواد اولیه وارداتی تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر قیمت بر اساس روند قیمت‌های جهانی صورت خواهد پذیرفت.

شناسه خبر 57278