شناسه خبر:57784
1401/4/26 09:10:43

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: برای اجرای منطقه آزاد قصرشیرین چند مشکل وجود دارد و ممکن است اجرا نشود، لذا وعده وعید ندهیم تا بدقول نشویم.

دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در جریان سفر رئیس جمهور به کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان قصرشیرین درخصوص منطقه آزاد این شهرستان، اظهار کرد: برای اجرای منطقه آزاد قصرشیرین چند مشکل وجود دارد و ممکن است اجرا نشود، لذا وعده وعید ندهیم تا بدقول نشویم.

وی افزود: برای اجرای زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین، نیاز به منابع داریم و بودجه آن را در لایحه 1401 براساس تهاتر نفت پیش‌بینی و در نظر گرفتیم اما در کمسیون تلفیق بودجه مجلس حذف شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: اما برای اجرای این طرح، از دولت درخواست کمک کردیم و در اردیبهشت‌ماه با تصویب هیأت دولت مقرر شد که مناطق آزاد موجود، به هفت منطقه آزاد جدید کمک کند و منطقه آزاد ارس نیز به‌عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد.

محمد ادامه داد: اما زمانی که قصد اجرای اقدامات عمرانی را داشتیم، مورخ ششم تیرماه ابلاغی از مجلس به رئیس جمهور محترم ارسال و اعلام شد که تخصیص منابع مناطق آزاد موجود به مناطق جدید غیرقانونی است.

وی در پایان گفت: اکنون عملا دست ما برای توسعه منطقه آزاد قصرشیرین خالی است لذا فعلا نباید قولی داد که بعدا نتوان عملی کرد.

شناسه خبر 57784