شناسه خبر:57930
1401/4/30 08:27:30

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: باید تلاش شود با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایط ایجاد صنایع تبدیلی را در این شهرستان فراهم کنیم.

ضرغام احمدوند شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد دانش‌بنیان شهرستان نهاوند گفت: امروز بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی به‌عنوان بزرگ‌ترین پتانسیل شهرستان ضرورت دارد.

وی افزود: محصولات باغی و زراعی شهرستان نهاوند ظرفیت دیگری است که متأسفانه طی سالیان گذشته خام‌فروشی شده؛ بنابراین باید تلاش شود با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط ایجاد صنایع تبدیلی را در شهرستان فراهم کنیم.

فرماندار نهاوند در ادامه گفت: شهرستان نهاوند بالغ‌بر 500 نوع گیاه دارویی دارد که می‌طلبد ضمن مطالعه دقیق و کارشناسی روی این گیاهان، زمینه تولید آن را بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

احمدوند با بیان اینکه نگاه دولت مردمی و نماینده عالی دولت در استان به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ویژه است، تصریح کرد: لازمه بهره‌وری و افزایش تولید، تبدیل وضعیت ساختارهای سنتی و دانش‌بنیان کردن تولید است و با توجه‌ به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری ستاد استانی و شهرستانی در این راستا تشکیل شده و برابر دستورالعمل‌های ابلاغی و شرح وظایف مشخص این ستاد تحقق اهداف تعیین‌شده را در سطح شهرستان دنبال خواهد کرد.

شناسه خبر 57930