شناسه خبر:58981
1401/5/29 09:15:27

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مساجد جامعه دینی باید مسجد در تراز اسلامی باشند گفت: این مساجد محلی برای طرح و حل مشکلات مردم، برطرف کردن گرفتاری‌ها، حضور جوانان و برنامه‌ریزی برای رشد کودکان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه یادواره شهدای عملیات رمضان با عظمت و شکوه بالای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در نخستین یادواره عملیات رمضان حضور به هم رساند و سخنرانی ماندگاری را ایراد کرد.

وی با بیان اینکه در عملیات رمضان رزمندگان استان همدان محاصره دشمن را شکستند و این افتخار بزرگی برای رزمندگان استان و شهدای عملیات رمضان است گفت: فرمانده این عملیات شهید حاجی‌بابایی بود که در شب 23 رمضان به شهادت رسید.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه معاون سردارحاجی‌بابایی، شهید حبیب مظاهری بود که او نیز در این عملیات به شهادت رسید خاطرنشان کرد: در آن زمان چندین نفر از نمایندگان مجلس از شهید حاجی‌بابایی پرسیدند در جبهه‌ها چه می‌گذرد؟، او که نمی‌توانست عملیات نظامی را تشریح کند، سخنی خردمندانه به زبان آورد و گفت «آنچه امر خداست در جبهه‌ها می‌گذرد» به این شکل هم پاسخ آنها را داد و هم علمیات را لو نداد.

وی گفت: انجام علمیات رمضان آنچنان برای صدام سنگین بود که در روز قدس نماز جمعه همدان را در ورزشگاه قدس به تلافی این عملیات بمباران کرد و در این روز نیز حدود 200 شهید تقدیم انقلاب کردیم.

حجت‌الاسلام فاضلیان تأکید کرد: در روز بمباران ورزشگاه قدس با وجود تعداد زیادی شهید و مجروح، نماز جمعه تعطیل نشد و بعد از انتقال مجروحان به بیمارستان بلافاصله نماز جمعه در مسجد جامع به امامت آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه باید همگی مراقب اعمال و رفتار خود باشیم اظهار کرد: هر کدام از شهدا که در عملیات‌های مختلف گرفتار شدند، در روز قیامت از ما سئوال می‌کنند که ما در سطل‌های قیر و در روزهای سخت بودیم اما از انقلاب نگذشتیم، شما برای انقلاب چه کردید؟

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها و با اشاره به نامگذاری این روز به «روز جهانی مسجد» و لزوم توجه به مسجد تراز اسلامی گفت: مسجد تراز اسلامی به معنای تنها برگزاری نماز سه وعده در آن نیست، هرچند که در برخی از مساجد نماز صبح تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: مسجد تراز انقلاب اسلامی، مصداق مسجد کوفه در زمان امیرالمومنین(ع) است که تمام مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی و فرهنگی در آن دنبال می‌شد.

حجت‌الاسلام فاضلیان افزود: مسجد تراز اسلامی، مرکز اعزام افراد به جبهه، محلی برای طرح و حل مشکلات مردم، برطرف کردن گرفتاری‌ها، حضور جوانان، وجود پایگاه بسیج،کتابخانه و برنامه‌ریزی برای رشد کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: باید در راستای خدمت به مردم و حل مشکلات با تمام توان ورود کرد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به مسأله آب استان، کشور و جهان اظهار کرد: امروز یکی از معاونان وزیر نیرو در استان مستقر است تا مشکل آب برای ماه‌های آینده را حل کند.

وی با بیان اینکه نباید در مصرف انرژی اسراف کنیم تصریح کرد: حتی اگر مشکل آب هم نداشته باشیم باید در مصارف خود صرفه‌جویی کنیم چراکه خداوند اسراف‌کاران را دوست ندارد.

حجت‌الاسلام فاضلیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 25 محرم به روایت معتبر سالروز شهادت امام سجاد(ع) است و هفته گذشته نیز سالروز بازگشت آزادگان به وطن بود خاطرنشان کرد: تقارن بازگشت آزادگان به وطن با اسارت آل‌الله اتفاق بزرگی است، اسارت آل‌الله پیام داشت و باعث سرنگونی حکومت بنی امیه و یزید با خطبه‌های حضرت زینب(س) و پس از آن خطبه‌های امام سجاد(ع) شد.

وی با بیان اینکه خطبه‌های امام سجاد(ع) علیه یزید، تیر خلاص به حکومت بنی‌امیه زد گفت: در قسمت آخر خطبه‌ها حضرت امام سجاد(ع) خود را معرفی کردند و مردم فهمیدند چه کسانی را به اسارت آوردند و شروع کردند به شعار علیه یزید و همه‌چیز دگرگون شد.

شناسه خبر 58981