شناسه خبر:59713
1401/6/15 09:22:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در تعطیلات پایان هفته در دستور کار است، گفت: در این راستا 400 خودرو به‌علت تجاوز از سرعت مجاز اعمال قانون شدند.

سرهنگ غلامعلی همایی‌امجدپور روز دوشنبه اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته آمار تخلفات و تصادفات رانندگی در روزهای پایان هفته افزایش می‌یابد؛ بنابراین طرحی برای برخورد با خودروهای متخلف و حادثه‌ساز به‌ویژه در مرکز استان از هفته گذشته آغاز شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های ثبت تخلف و دیگر ابزارهای موجود، رانندگان متخلف شناسایی و اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: عوامل پلیس راهور در طرح جدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیر مجاز، انجام حرکات نمایشی و لایی‌کشی علاوه‌بر توقیف ساعتی خودروهای متخلف، به انتقال آن‌ها به پارکینگ اقدام می‌کند.

سرهنگ همایی‌امجدپور خاطرنشان کرد: یکی از شایع‌ترین تخلفات در معابر درون‌شهری همدان، تخلف ساکن ازجمله پارک وسیله نقلیه در محل‌های ممنوعه و پارک دوبل بوده که موجب کُندی تردد و ایجاد گره‌های ترافیکی شده است.

وی تصریح کرد: مأموران مستقر در مرکز مانیتورینگ پلیس با استفاده از دوربین‌های نظارتی نسبت به رصد معابر شهری، ثبت تخلف رانندگان و نظم‌بخشی به تردد رانندگان اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: یکی دیگر از تخلفات شایع، نبستن کمربند ایمنی است که باید راننده و سرنشین خودرو به این موضوع توجه داشته باشند؛ چراکه درصورت ترمز ناگهانی و بروز حادثه، احتمال آسیب‌دیدگی افراد بالا می‌رود.

 

شناسه خبر 59713