شناسه خبر:59866
1401/6/19 08:53:48
اشتغال، مسیر زندگی زندانی تویسرکانی را متحول کرد؛

مدیرکل زندان‌های همدان از مزرعه انگور زندانی تویسرکانی دیدن کرد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های استان همدان از مزرعه انگور زندانی تویسرکانی دیدن کرد و گفت: اشتغال، مسیر زندگی زندانی تویسرکانی را متحول کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، رضا زلفعلی‌نژاد به همراه جمعی از مسئولان ستادی اداره کل و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از مزرعه انگور زندانی تویسرکانی بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید، زندانی کارآفرین گزارشی از مزرعه خود ارائه کرد و گفت: در این طرح که به‌صورت طرح فراز (ایستاده) اجرا شده است، انگورهایی از نقاط مختلف ایران و جهان که شرایط کاشت و نگهداری در این منطقه (تویسرکان) را نداشته‌اند، به مرحله برداشت رسانده‌ایم؛ به‌طوری که درحال تکثیر نمونه‌های خارجی برای ارائه به باغداران هستیم.

وی در ادامه از کاشت انگورهایی با طعم توت‌فرنگی، انبه و استوایی و همچنین انگورهای باهسته و بدون هسته خبر داد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند این زندانی، گفت: او می‌توانست مانند سایر زندانی‌ها خود را محبوس و محکوم بداند، اما توانسته با استفاده از امتیازات، تسهیلات و خدمات زندان، مسیر زندگی خود را تغییر دهد.

زلفعلی‌نژاد ادامه داد: همان‌گونه که در بند نخست اولویت‌های 10 گانه ابلاغی از جانب ریاست محترم سازمان زندان‌های کشور بر اشتغال زندانیان تأکید شده است، ما حمایت از اشتغال زندانیان را یک وظیفه و تکلیف می‌دانیم و درصورتی که طرح یا ایده‌ای از طرف زندانیان ارائه شود که قابلیت اجرا و کسب درآمد داشته باشد، قطعاً با ارائه خدماتی مانند تسهیلات بانکی و مجوزهای مورد نیاز، به وی کمک خواهیم کرد.

در ادامه حضور مدیرکل زندان‌های استان همدان در شهرستان تویسرکان، زلفعلی‌نژاد به همراه مسئولان ستادی اداره کل از کارگاه تولید اسکاچ این شهرستان که توسط زندانی دیگری راه‌اندازی شده بود، بازدید کرد تا ضمن استماع مشکلات و پیگیری درخواست‌های وی، شرایط کار، نحوه تولید و روش‌های ارائه به بازار هدف را از نزدیک بررسی کند.

شناسه خبر 59866