شناسه خبر:59882
1401/6/19 09:19:42

سپهرغرب، گروه خبر: در راستای ایجاد مرکز نوآوری خلاق موسیقی و سینما، دانشگاه کردستان و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

این تفاهم نامه میان معاونت پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان و مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه با حوزه هنری کردستان در راستای ایجاد مرکز نوآوری خلاق موسیقی و سینما به امضا رسید.

رییس حوزه هنری کردستان روز پنچشنبه در نشست امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت ارتباط بین نهادهای فرهنگی و هنری با مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان را یکی از مراکز مهم علمی کشور دانست و افزود: فعالیت دانشکده هنر و معماری در این مرکز آموزش عالی یکی از ظرفیت‌های مهم هنری در کردستان به شمار می‌رود.

امین مرادی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بین حوزه هنری و دانشگاه کردستان، گفت: ما در حوزه هنری این آمادگی را داریم و قبلا نیز در همین راستا آلبوم موسیقی مستوره را به عنوان یک کار مشترک با دانشگاه کردستان تولید و منتشر کرده و در ادامه نیز این آمادگی وجود دارد که همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک یک اقدام مثبت است، اظهار داشت: ایجاد تعامل و ارتباط بین دانشجو و هنرجو، می‌تواند هم زمینه برای حضور دانشجویان در محیط‌های هنری را فراهم کند و هم هنرمندان در محیط‌های علمی حضور پیدا کنند که در نهایت این مهم باعث توسعه فرهنگ و هنر در جامعه می‌شود.

رییس حوزه هنری کردستان به فعالیت‌های عمرانی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: پردیس سینمایی بهمن در سنندج و 2 پردیس سینمایی در شهرستان‌های سقز و بیجار تنها متعلق به حوزه هنری نیست بلکه متعلق به همه مردم استان کردستان است و به دلیل همین نگاه، روزانه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مراکز انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: نگاه ما در حوزه هنری به این مجموعه صرفا نگاه مادی نبوده و تلاش کرده‌ایم در حد توان و استعداد این امکانات را در راستای توسعه هنر و فرهنگ در اختیار هنرمندان و علاقه مندان قرار دهیم و در این زمینه هم رضایت هنرمندان را جلب کنیم.

مرادی ادامه داد: ما با انجام کارهای فرهنگی توانسته ایم مردم را با سینما آشتی دهیم و امروز مجموعه پردیس‌های سینمایی استان کردستان به عنوان مهمترین مراکز فرهنگی و هنری با برگزاری برنامه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی به تخصصی بودن کارهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی در کنار تخصص به دغدغه و علاقه نیاز دارد و با دستورالعمل و بخشنامه به نتیجه نمی رسد.

معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: تعامل و همکاری حوزه هنری و دانشگاه کردستان ضرورت بسیار مهم بوده و خوشحالیم که این ضرورت در قالب یک تفاهم نامه به مرحله اجرا در می‌آید.

کیومرث کرمی به بحث خانه خلاق اشاره کرد و گفت: این خانه خلاق در شهرها و استان‌هایی که در بخش صنعت با مشکل روبرو هستند می‌تواند زمینه جذب استعدادهای هنری را در راستای ایجاد خلاقیت و نوآوری و حمایت از هنرمندان و هنرجویان حوزه هنری و دانشگاه فراهم آورد.

وی ادامه داد: شناسایی و جذب ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و معرفی هسته‌ها، واحدها و شرکت‌های فناور معرفی شده توسط مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری می‌تواند زمینه ایجاد پویایی و معرفی بایسته پتانسیل‌های ارزنده موسیقی و سینما در استان را فراهم سازد.

در ادامه این نشست اساتید و دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان به بیان نظرات خود در زمینه موضوعات تفاهم نامه پرداختند و تفاهم نامه همکاری توسط رییس حوزه هنری استان کردستان و معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان امضا شد.

شناسه خبر 59882