شناسه خبر:59913
1401/6/19 10:06:27

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: مجموعه سه‌جلدی جنایی- پلیسی «ادگار آلن پوی جوان» نوشته کوکا کانالس و ترجمه سعید متین از سوی انتشارات هوپا منتشر شده است.

ماریا فرناندا کانالْس دِ کامپوس در بارسلونای اسپانیا به دنیا آمد. او برای کتاب‌ها و فیلمنامه‌هایش جایزه‌های مهمی برده است. همچنین، چند نمایشگاه نقاشی برگزار کرده و آثارش تاکنون به چند زبان ترجمه شده است.

یکی از آثار او مجموعه سه‌جلدی «ادگارد آلن پوی جوان» نام دارد که این مجموعه را سعید متین ترجمه و انتشارات هوپا چاپ کرده است. مجموعه‌ای جنایی و بسیار مهیج که برای رده سنی 16 تا 30 سال مناسب بوده و در اصل این مجموعه جز کتاب‌های معمایی، ترسناک، واقع‌گرا است؛ و از این رو در حال حاضر و در بین کودکان و نوجوانان امروزی، ژانر جنایی محبوبیت بسیاری دارد. به گفته محققان، نویسندگان و مشاوران کودک و نوجوان، خواندن ژانر جنایی برای تقویت هوش هیجانی و احساسی بچه‌ها بسیار موثر بوده و این مجموعه با نثری روان و دلنشین در این دسته قرار دارد.

داستان این مجموعه سه‌جلدی درباره پسری یازده‌ساله به نام ادگارد آلن پوی است که با شم پلیسی‌اش دست به کارهای بزرگی می‌زند. از نظر همکلاسی‌های آلن پوی، او بسیار عجیب‌وغریب است؛ اما به نظر خود آلن پوی، عجیب بودن یعنی خاص بودن و این بیش از آنکه نقص باشد، از نظر او حسن است.

 راز جنایت خیابان مورگ

جلد یک این مجموعه به نام «راز جنایت خیابان مورگ»، به ماجرا جست‌وجو آلن پوی برای یافتن قاتل دو زن که در همسایگی آن‌ها هستند، می‌پردازد. پلیس به یکی از همسایه‌ها مشکوک می‌شود، اما آلن پوی جوان ثابت می‌کند که همسایه‌شان بی‌گناه است. کارآگاه آگوست دوپن شیفته ذکاوت این پسر یازده ساله می‌شود و از او می‌خواهد در ازای دریافت پاداشی نقدی، به او در حل پرونده قتل کمک کند.

جلد یک این مجموعه به نام «راز جنایت خیابان مورگ» در 160 صفحه و به قیمت 55000 تومان عرضه شده است.

 قتل عجیب ماری روژه

در جلد دوم با عنوان «قتل عجیب ماری روژه»، ماری روژه، بازیگر پرآوازه و پرطرف‌دار تئاتر، به‌طرز مشکوکی ناپدید می‌شود. بعد از چند روز پیگیری ناموفق برای یافتن او، کارآگاه آگوست دوپن تصمیم می‌گیرد از آلن پوی جوان برای حل معما کمک بگیرد تا مگر این بار نیز هوش و ذکاوت این پسر یازده‌ساله گرهِ کور این پرونده‌ را باز کند.

جلد دوم این مجموعه به نام «قتل عجیب ماری روژه» در 154 صفحه و به قیمت 55000 تومان ارائه شده است.

 عمارت وحشت

در جلد سوم به نام «عمارت وحشت»، آلن پوی جوان در حل پرونده ناپدید شدن کودکان شهر به کارآگاه آگوست کمک می‌کند. با ناپدید شدن یکی دیگر از کودکان شهر، رعب و وحشت تمام خانواده‌ها را فرامی‌گیرد. هیچ سرنخی وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد انگیزه آدم‌ربایی پول باشد. در اینجا مردم فکر می‌کنند که نکند دیوانه‌ای در حال کشتن بچه‌های شهر است؟ پلیس بهترین کارآگاهش، آگوست دوپن، را مامور رسیدگی به پرونده می‌کند. اما دوپن دست‌تنها نیست؛ این بار هم پوی جوان قرار است به او در حل معما یاری برساند.

«عمارت وحشت» که نام سومین جلد این مجموعه است، هنوز زیر خط چاپ نرفته و به زودی منتشر می‌شود.

شناسه خبر 59913