شناسه خبر:60200
1401/6/27 09:15:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر گفت: سهمیه اشتغال این شهرستان در سالجاری چهار هزار و 22 نفر تعیین شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید زمینه تحقق این میزان سهمیه را در موعد مقرر فراهم کنند.

«داریوش صفاری» روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر افزود: متوسط تحقق اشتغال این شهرستان از میانگین استانی با 40 درصد پایین‌تر است که دستگاه‌های اجرایی باید هرچه سریعتر نسبت به افزایش تعهدات دستگاهی خود در حوزه اشتغال اقدام کنند.

وی خواستار ورود جدی دستگاه‌های حمایتی در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی برای تحقق سهمیه اشتغال این شهرستان شد و افزود: آمار اشتغال ایجاد شده باید واقعی باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر هدف و اولویت مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را تلاش برای تحقق رشد 7.5 درصدی اقتصاد و ایجاد سهمیه اشتغال چهار هزار و 22 نفری عنوان کرد که باید در راس کاری مدیران قرار گیرد.

صفاری خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: طرح‌هایی که قابلیت اجرا و اخذ تسهیلات بانکی را دارند، به بانک معرفی کنند و پیگیری مداوم از روند دریافت تسهیلات، اجرای طرح و پرداخت اقساط تسهیلات داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات باید به سمت اجرای طرح‌های بزرگ و اثرگذار پیش برود، بر لزوم مشخص شدن تعداد طرح‌ها و رقم تسهیلات در این شهرستان از محل‌های مختلف همچون اشتغال روستایی، مشاغل خانگی، تبصره 16 و 18 تا هفته آینده تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه بانک کشاورزی این شهرستان رتبه نخست را در پرداخت تسهیلات با رقم 39 میلیارد تومان کسب کرد، خواستار تعامل و همکاری بیشتر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شد و ادامه داد: ملایر ظرفیت‌های بسیار خوبی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

صفاری اظهار داشت: امسال 18 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در این شهرستان در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده است.

وی یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی نیز سهمیه استان همدان 94 میلیارد تومان است که شهرستان ملایر تاکنون 78 درصد از این رقم تسهیلات را جذب کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر خواستار پیگیری جدی اعتبارات اختصاص یافته در جریان سفر رئیس جمهور به استان توسط دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: با توجه به بحران آب در کشور، تکلیف مهمی بر عهده جهاد کشاورزی است که علاوه بر تعهد اشتغال، در حوزه بهره‌وری آب و خاک نیز باید تلاش کند.

صفاری بهره‌وری در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، آموزش کشاورزان، ترویج کشت‌های کم آب‌بر و جذب سرمایه‌گذار را از جمله اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: زیرساخت‌های لازم باید برای تغییر شیوه و الگوی کشت و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای فراهم شود.

شناسه خبر 60200