شناسه خبر:60559
1401/7/6 09:34:42

سپهرغرب، گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد، با اشاره به اینکه، ابهامات ترازنامه بانک سرمایه در حال حل و فصل است گفت: فعالان بازار سرمایه ازعدم صدور مجوزهای مرتبط ناراضی بودند که سازمان بورس مدت زمان صدور مجوزها را کاهش داد و حدودا 60 مجوز برای نهادهای مختلف صادر شد.

احسان خاندوزی با بیان اینکه، برنامه‌های بازار سرمایه از سال گذشته توسط شورای‌عالی پول و اعتبار و سازمان بورس در حال بررسی و اجراست، گفت: در این بازار بخش‌هایی که در گذشته مورد اعتراض بود همچون حوزه‌های نظارتی سازمان بورس که گمان می‌رفت نظارت منصفانه‌ای نیست و برخی با تولید اطلاعات غلط افراد را گمراه می‌کردند، سازمان نظارتی برخط ایجاد شد که لحظه به لحظه خرید و فروش در این بازار را رصد می‌کند. انحصارهایی در بازار سرمایه وجود داشت که فعالان بازار سرمایه ازعدم صدور مجوزها در این بازار ناراضی بودند که سازمان بورس مدت زمان صدور مجوزها را کاهش داد و حدوداً 60 مجوز برای نهادهای مختلف حوزه بازار سرمایه صادر شد.
وی اظهار کرد: در زمینه بنیان‌های بازار سرمایه نیز اقدامات خوبی انجام شد و اخیراً از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری زمین و مستغلات که در حوزه املاک حضور داشته و واحدهای سرمایه‌گذاری منتشر می‌کنند، استفاده شد.
خاندوزی تصریح کرد: اقدامات بازار سرمایه در شروع عملیاتی شدن است و مقیاس آن خیلی بزرگ نیست که نیازمند زمان است تا به نتیجه برسد؛ علاوه بر این مجموع عوامل اقتصادی و نا اطمینانی‌هایی که در داخل و خارج کشور وجود دارد بر روی بازار سرمایه تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین نتیجه مطلوب و ایده‌آل محقق نشده است.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه، یکی از نقاط آسیب‌ها در طول سال‌های قبل ضربه‌ای بود که به بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است وارد شد، گفت: البته این موضوع هم به دلیل سوءمدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده که مسئولیت بانک را برعهده داشت، در این مدت با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه اصلاحی برای بانک سرمایه در نظر گرفتیم. این بانک، تنها بانکی است که به شبکه فرهنگیان کشور تعلق دارد. ترازنامه بانک سرمایه در حال حل و فصل است و منافع این بانک باید به فرهنگیان این کشور برسد.

شناسه خبر 60559