شناسه خبر:60716
1401/7/10 09:25:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ظرفیت‌های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبر نوری در سطح شهر ایلام آماده شده و در مراحل پایانی است و مشترکان می‌توانند طی دو هفته آینده از این ظرفیت در حوزه ارتباطات استفاده کنند.

عباس بیرامی اظهار کرد: ایلام از نخستین استان‌های کشور بود که نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در آن رقم خورد و برای این کار رایزنی‌های زیادی برای اجرایی شدن آن انجام گرفت.
وی با اشاره به مراحل پایانی اجرای بیش از 150 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر ایلام تأکید کرد: بعد از پایان کنگره بزرگ اربعین، عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در استان با جدیت تمام آغاز شده که تاکنون 27 کیلومتر هوایی و 130 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر ایلام اجرایی و در مراحل پایانی قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از آمادگی کامل واگذاری پورت فیبر نوری به مردم، مغازه‌ها، کسب و کارها و ادارات در سطح شهر ایلام خبر داد و یادآور شد: ظرف مدت دو هفته آینده اشتراک‌پذیری آغاز خواهد شد.
بیرامی در خصوص عملیات اجرایی فیبر نوری در سایر شهرستان‌ها هم توضیح داد: عملیات اجرایی این پروژه در سایر شهرستان‌های استان هم در صورت آمادگی فرمانداران طی کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: با آغاز توسعه فیبر نوری در ایلام به‌دنبال آن هستیم تا برای مشتریان این سرویس نیز خدمات و امکاناتی را فراهم کنیم تا مشترکان بتوانند راحت‌تر از فیبر نوری استفاده کنند.

شناسه خبر 60716