شناسه خبر:61026
1401/7/18 11:23:21
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از خط و مشی امام معصوم(ع) در اداره جامعه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در اداره جامعه اسلامی باید از خط ومشی امام معصوم استفاده شود وغیر از راه معصوم درپیش گرفته نشود.

حجت‌الاسلام هادی نظیری با اشاره به آغاز هفته وحدت عنوان کرد: شیعه اثنی‌عشری به شیعه جعفری نامگذاری شده است، این نامگذاری از باب یک رخداد و اتفاق که در دوران امامت صادقین یعنی (امام باقر و امام صادق علیهم السلام) از دوجهت نامگذاری شده است.
وی بابیان اینکه این نامگذاری از سویی تا شهادت سیدالشهدا (ع)بوده است، اضافه کرد: اتفاقی که در جامعه اسلامی افتاد نیز ازسویی دیگر است که در آن مردم نسبت به محوریت امام معصوم را در مناسبات حاکمیتی، علمی و اجتماعی و جامعه بی توجهی کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: این اتفاق از دوران امیرالمومنین (ع) بعد از رحلت حضرت رسول آغاز شد و تا دوران امامت سیدالشهدا ادامه داشت.
وی در ادامه صحبتهای خود، با تاکید براینکه بعد از شهادت سیدالشهدا (ع)، ائمه معصومین از امام زین العابدین (ع) به بعد برای احیای جایگاه و نقش محوری امام در جامعه اسلامی در بین امت با سبک‌های متفاوت تلاش بسیاری کردند، افزود: از بین رفتن حکومت بنی امیه یکی از نشانه‌های رغبت جامعه اسلامی به سمت و محوریت امام معصوم بود.
حجت الاسلام نظیری ادامه داد: توسعه علم، دانش و معارف دینی در دوره صادقین بوده است و دشمن به سبب دشمنی که داشت از بعداز دوران پیغمبر با منع کتابت احادیث و شعار (قرآن برای ما کفایت است) سعی می‌کند که امام را ازمحوریت جامعه کنار بزند.
وی تاکید کرد: یکی از محوری ترین نقش امام معصوم نقش علمی ایشان است که جامعه اسلامی باید خط و مشی خود را در اداره جامعه چه در مناسک فردی اجتماعی، قوانین، قواعد اداره حاکمیت از امام معصوم پیروی کند و غیر راه معصوم را نرود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بعداز اتفاقاتی که پیش آمد، نگاه متفاوتی به علم، نقش و جایگاه امامت در هدایت جامعه ایجاد شد و مرجعیت علمی در دوران صادقین به امام معصوم برمی گردد.
وی با بیان اینکه انقدر این مرجعیت نقش پررنگی پیدا کرد که حتی امامان مذاهب چهارگانه اهل سنت، همه خود را شاگرد امام صادق (ع)می دانند، خاطرنشان کرد: در بلاد اسلامی، گوشه به گوشه جهان اسلام و اقصی نقاط دنیا هیچکس هوای رویارویی با امام معصوم و ابراز اندام در بحث علمی و ورود محتوایی در مقام دین به جز امام معصوم را ندارد.
وی ادامه داد: این همان دوجهت شکوفایی واعتلای جامعه اسلامی دراین بخش است واین خود آثار وبرکات عظیمی داشته است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی درپایان مطرح کرد: بسیاری ازاحادیث اهل بیت طهارت (ع)دردوران قبل از امام صادق(ع) بوده است و دشمنان تلاش کرده بودندآنها را ازبین ببرند ودست مردم را دامن امام کوتاه کنند اما بااین اتفاقات مجدد این احادیث احیا می‌شود وشبکه روایتگران وراویان احادیث شکل می‌گیرد وامام معصوم درجایگاه محوری خود درجامعه اسلامی که یک بخش آن محوریت علمی، فکری واندیشه ای است به هویت اصلی خود برمی گردد.

شناسه خبر 61026