شناسه خبر:61436
1401/7/27 08:08:15

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کرمانشاه در مراسم افتتاح دو پروژه بزرگراه شهید دایی‌پور و شهید سرابیان با اشاره به اهمیت این دو بزرگراه، گفت: طول این دو بزرگراه مجموعاً 6 کیلومتر است که 900 متر آن قبلاً انجام گرفته و مابقی ظرف 45 روز اخیر اجرایی شده است.

نادر نوروزی افزود: این دو بزرگراه شهرک‌های کیهانشهر، آریاشهر، سجادیه، بسیج و روستای مرادآباد را از بن‌بست خارج کرده و به بزرگراه امام (ره) وصل می‌کنند.
نوروزی تأکید کرد: این مسیرهای بزرگراهی ادامه دارد و درتلاش هستیم یک رینگ نعلی‌شکل در شهر ایجاد کنیم که از آرامستان جدید شروع شده و به الهیه می‌رسد و از آنجا به پشت شهرک دولت‌آباد متصل می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی این رینگ می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ترافیک شرق به غرب کرمانشاه داشته باشد.
شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: زمان‌بندی فازهای مختلف این پروژه صورت گرفته و طبق آن پیش رفته‌ایم و به‌تدریج فازهای پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون عمرانی شهردار کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار کرد: معبر بزرگراهی شهید دایی‌پور به طول سه کیلومتر بهشت زهرا (س) کرمانشاه را به شهرک آریاشهر متصل کرده و بزگراه شهید سرابیان نیز به طول سه کیلومتر کیهانشهر را به بزرگراه امام (ره) متصل می‌کند.
حمید اعتصام‌فر خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این دو مسیر بزرگراهی مجموعاً 39 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: طول این دو مسیر 6 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن حداقل 6 ماه زمان نیاز داشت، اما خوشبختانه با پیگیری‌های شهردار کرمانشاه و تزریق اعتبار مناسب، توانستیم ظرف 45 روز آن را اجرایی کنیم.
   یک رینگ جدید در شهر درحال ساخت است
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تقسیم شهر کرمانشاه به دو بخش جنوبی و شمالی توسط رودخانه «قره‌سو»، گفت: درحال حاضر سه معبر محل اتصال شمال به جنوب شهر هستند و اگر در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله مشکلی برای این معابر ایجاد شود، تردد شهر و اتصال شمال به جنوب آن مختل می‌شود.
افشین لر زنگنه افزود: در همین راستا راه‌اندازی معبر چهارم در دست مطالعه است که از غرب کرمانشاه به جنوبی‌ترین نقطه شهر که شهرک «پردیس» است، متصل شده و از آن به شرق شهر متصل می‌شود و معبری که امروز شاهد افتتاح آن (مسیر بزرگراهی شهید سرابیان) هستیم، ادامه این مسیر در قسمت جنوب شرقی شهر و اتصال آن به بزرگراه امام (ره) است.
لر زنگنه گفت: این مسیر در ادامه از طریق حافظیه به میدان نفت و سپس به غربی‌ترین نقطه شهر متصل می‌شود و یک رینگ کامل در شهر شکل می‌گیرد.
وی افزود: راه‌اندازی این رینگ موجب می‌شود در کنار کاهش زمان سفر و بار ترافیک، شاهد نقش مؤثر آن در کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های هوا باشیم و امیدواریم این رینگ هرچه سریع‌تر تکمیل شود.
استاندار کرمانشاه نیز در مراسم افتتاح دو پروژه بزرگراهی شهری از ثبت سه رکورد در اجرای سه پروژه عمرانی استان خبر داد و ابراز کرد: انتظار داریم در سایر پروژه‌های عمرانی هم طبق زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، کار جلو برود.
بهمن امیری‌مقدم با اشاره به اقدامات جهادی صورت‌گرفته در استان طی ماه‌های اخیر، گفت: در این زمینه سه رکورد خیلی خوب داریم که یکی افتتاح 6 کیلومتر پروژه بزرگراهی ظرف 45 روز، گازرسانی مسیر قصر شیرین به خسروی به طول 20 کیلومتر ظرف 20 روز و آب‌رسانی به سومار و پایانه مرزی به طول 14 کیلومتر ظرف 14 روز بوده است.
امیری‌مقدم ابراز کرد: کرمانشاه از این پروژه‌ها کم ندارد و کارها و پروژه‌های دیگری با همین سرعت در سطح استان درحال انجام است.
وی از دو پروژه بزرگراهی شهید دایی‌پور و شهید سرابیان به‌عنوان دو پروژه ضروری شهری و ترافیکی یاد کرد و افزود: این دو پروژه چندین شهرک را از بن‌بست خارج کرده و موجب تسهیل تردد و کاهش مصرف سوخت می‌شوند.
این مقام مسئول ابراز کرد: این پروژه‌های بزرگراهی بخشی از پروژه اصلی است که قرار است یک کمربند عبوری دور شهر کرمانشاه ایجاد کند و موجب ارتباط هرچه بیشتر شرق به غرب شهر شود.
امیری‌مقدم گفت: ارتباط شمال به جنوب شهر خوب است و باید به محور‌های اتصالاتی شرق به غرب که بعضاً ترافیک مردم را اذیت می‌کند، توجه بیشتری شود.
وی با اشاره به اجرای این پروژه در مدتی بسیار کوتاه، اذعان کرد: همین انتظار از شهرداری در اجرای سایر پروژه‌ها هست که آن‌ها را زمان‌بندی کرده و به‌سرعت اجرایی کند.

شناسه خبر 61436