شناسه خبر:61715
1401/8/3 01:38:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها برای بازدید از بنای تاریخی «قلعه‌جوق» فراهم نیست، گفت: لازمه بازدید گردشگر از این جاذبه تاریخی آماده شدن زیرساخت، تأمین نیروی انسانی و اعتبار است.

حمیدرضا زارعی با اشاره به اینکه این قلعه تاریخی در روستای هدف گردشگری قلعه‌جوق قرار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه غار و دستکند این روستا سالم است و قلعه هم نسبتاً وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم مسیر روستا تا غار به ثبت ملی برسد، عنوان کرد: این مسیر بکر و دست‌نخورده می‌تواند جاذبه طبیعی برای جذب گردشگر باشد و پرونده ثبت آن در دست انجام است.

زارعی با اشاره به اینکه برای آشنایی روستاییان با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روستا اقداماتی انجام شده است، بیان کرد: در محوطه غار کمپینگی با همکاری دهیاری طراحی شد تا حداقل زیرساخت‌ها برای حضور مسافر مهیا باشد.

وی در ادامه در مورد تأسیسات گردشگری شهرستان فامنین گفت: درحال حاضر بررسی دو متقاضی مجتمع بین راهی، در دستور کار است، همچنین یک هتل و دو مجتمع بین راهی در شهرستان وجود دارد و تنها اقامتگاه بومگردی نیز در ایام کرونا تعطیل شد.

شناسه خبر 61715