شناسه خبر:61748
1401/8/4 08:53:00

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نسل جوان و دهه هشتاد و نودی‌ها نقطه قوت، ظرفیت آینده و سرمایه کشور هستند؛ مسئولان مراقب این سرمایه آینده کشور باشند و اجازه ندهند این ظرفیت از دست برود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی سه‌شنبه سوم آبان‌ماه در مراسم معارفه امام‌جمعه جدید شهرستان اسدآباد اظهار کرد: دشمن همواره جایی که نقطه قوت ایران اسلامی باشد، سرمایه‌گذاری می‌کند؛ نسل جوان و دهه هشتاد و نودی نقطه قوت کشورمان هستند و دشمن با رهاشدگی فضای مجازی می‌خواهد اذهان نسل جوان و دهه هشتاد و نودی‌ها را به سمت خود جلب و هدایت کرده و تفکر آنان را متوقف و حتی آنان را استثمار کند که باید مراقب این تهدید باشیم.
وی با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به حوزه فرهنگی برای مراقبت از ظرفیت و سرمایه نسل جوان، افزود: باید همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها در حوزه فرهنگی با یکدیگر همراهی و وحدت داشته باشند، باید قبول کرد که دارای خلأ فرهنگی بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی در ادامه با بیان اینکه امنیت امروز کشور مسئله‌ای نیست که اتفاقی و خود به خود ایجاد شده باشد، گفت: برنامه‌ها، طراحی‌ها و نقشه‌های بسیار عمیقی در اتاق فکر دشمن برای برهم زدن امنیت کشور درحال انجام است.
وی با اشاره به اینکه سالیان گذشته دشمنان با ایجاد جنگ نیابتی در منطقه سعی داشتند امنیت کشورمان را برهم بزنند، افزود: امروز هم دشمن با سوء استفاده از برخی مشکلات و ضعف‌های کشورمان، قصد آسیب به ایران عزیز را دارد؛ مسائل اقتصادی، معیشت مردم و اشتغال جوانان ازجمله مسائل و مشکلاتی است که باید برای مرتفع شدن آن‌ها توجه ویژه‌ای شود، چراکه دشمن از این‌ نقاط ضعف قصد برهم زدن امنیت را دارد.
امام‌جمعه همدان تصریح کرد: اساسی‌ترین وظیفه همه مسئولان فارغ از هرگونه دیدگاه و جناح سیاسی در کنار یکدیگر از روحانیت گرفته تا همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها، حل مشکلات مردم بوده و این امر در اولویت همه کارها است.
شعبانی‌موثقی با تأکید بر وحدت همه جامعه، تصریح کرد: حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام‌جمعه سابق اسدآباد 12 سال سعادت خدمت‌گزاری در این شهرستان را داشته و در کنار روحانیت و مردم شهرستان بوده که این خدمات وی قابل قدردانی است.
وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی موحدی، امام‌جمعه جدید اسدآباد هم یکی از امام‌جمعه‌های موفق و ساده‌زیست استان همدان بوده که همواره در کنار سایر مسئولان و روحانیت و مردم، حضوری پُررنگ داشته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه همه ما ائمه جمعه تلاش می‌کنیم که در کنار مردم باشیم، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر بوده و مدیریت فرهنگی یک شهر باید از نماز جمعه مدیریت شود که انتظار ما از امام‌جمعه جدید اسدآباد و تویسرکان نیز عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در این رابطه است.
وی با بیان اینکه دفتر امام‌جمعه بودجه فرهنگی مستقیم ندارد و بودجه فرهنگی در اختیار مدیران دستگاه‌های دولتی است، ادامه داد: در رابطه با حوزه و مجموعه فرهنگی همراهی ادارات ذی‌ربط با حوزه فرهنگی ازجمله ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش و شهرداری، قطعاً ضرورت بسیار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امام‌جمعه متولی فرهنگی بوده و بودجه و حقوق دولتی ندارد، افزود: روحانیت و ائمه جمعه مظلوم‌ترین‌ها بوده و هیچ امکانات و اعتباری در حوزه فرهنگی ندارند، اما باید وحدت و یکپارچگی همراه با نگاه فرهنگی داشته باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم همه ائمه جمعه دغدغه مشکلات مردم را دارند و در جلسات مختلف مشکلات مردم را مطرح می‌کنند و مطالبه‌گری جدی دارند، اما شاید این مطالبه‌گری آنان هیچ‌گاه رسانه‌ای نمی‌شود.
وی مشکلات معیشتی مردم، اشتغال جوانان، مشکلات مدیریت شهری و پروژه‌های نیمه‌تکمیل را ازجمله دغدغه‌های ائمه جمعه برشمرد و اظهار کرد: ائمه جمعه متولی اقتصادی نیستند، اما مطالبه‌گری و حرف عموم مردم را از پشت تریبون دارند و می‌زنند و تلاش داریم در جهت حل این مشکلات اقدام شود.
این مقام مسئول همچنین با تأکید بر همدلی، وحدت، همکاری و هم‌افزایی ائمه جمعه با فرمانداران و مسئولان هر شهر در حل مشکلات مردم، یادآور شد: جمهوری اسلامی امانت شهدا است و به‌سادگی به دست نیامده و برای آن بیش از 300 هزار نفر از بهترین جوانان انقلاب به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر جانباز شده و خون دل خورده‌اند تا این نظام به ثمر نشسته است؛ پس باید مشکلات و ضعف‌ها را با تلاش یکدیگر مرتفع کنیم.
امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمنان چشم دیدن عزت و استقلال ایران اسلامی را ندارند، افزود: در کشور گاهی دارای نقاط ضعف و مشکلات و تبعیض‌هایی هستیم که راه حل تمام این مشکلات بازگشت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی گفت: انقلاب کردیم که آقازاده‌ها و تبعیض و فساد نباشد و برای حل این مشکلات باید به آرمان‌های جمهوری اسلامی برگردیم.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم ابراز کرد: مردم اسدآباد ولایی و پیرو ولایت فقیه هستند، این شهرستان با جمعیت 110 هزار نفر با سه شهر و 100 روستا با تقدیم 400 شهید همواره در برابر دشمن ایستاده‌ و سنگری برای امام و رهبر و ولایت فقیه بوده‌ است.
کیومرث سرمدی‌واله گفت: در این شرایط با وجود تبلیغات سوء و شیطنت وسیع دشمن اگرچه تحرکات خفیفی در برخی از شهرها اتفاق افتاد، اما در شهرستان اسدآباد نه‌تنها شاهد حرکت ایضائی نبودیم، بلکه مردممان با وحدت خود بیش از هر زمان دیگر پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و رهبری هستند و یکپارچه به‌عنوان سرباز در خدمت امام‌جمعه جدید شهر برای پیشبرد اهداف نظام خواهند بود.
فرماندار اسدآباد هم با اشاره به خدمات مهم و ارزنده 12 ساله امام‌جمعه اسدآباد، تصریح کرد: در طول 12 سال اخیر امام‌جمعه شهر اختلافات جزئی را در این شهر با تدبیر خود حل کرده و این تدبیر وی قابل تحسین و تقدیر است.
حسین‌علی شرکائی حذف پذیرایی‌های کمرشکن مراسم‌های ختم شهرستان را یکی دیگر از خدمات ارزنده امام‌جمعه اسدآباد در این شهر دانست و افزود: معمولاً مراسم نوعید در شهرستان اسدآباد در نخستین روز عید نوروز برگزار می‌شد که امام‌جمعه اسدآباد با فرهنگ‌سازی نوعید را به یک روز قبل از عید نوروز تغییر داد و با این اصلاح سنت و بدعت، نوروز را روز شادی برای مردم قرار داد.
وی گفت: تقویت هرچه بیشتر انس جوانان و نوجوانان با نمازجمعه، رونق فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان و ایجاد صلح و آشتی و سازش در بسیاری از پرونده‌ها را می‌توان از دیگر خدمات و دستاوردهای امام‌جمعه سابق در این شهرستان برشمرد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به امام‌جمعه جدید شهرستان، ابراز کرد: عدم نگاه سیاسی، همواره در خدمت مردم بودن، پیگیری کار ارباب رجوع، در کنار مسئولان بودن و دغدغه اشتغال جوانان و مشکلات مردم را داشتن، ازجمله ویژگی‌های امام‌جمعه جدید شهرستان است.
در پایان از خدمات 12 ساله حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امام‌جمعه سابق اسدآباد قدردانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی موحدی به‌عنوان امام جمعه جدید اسدآباد معرفی شد.

شناسه خبر 61748