شناسه خبر:61804
1401/8/5 09:35:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: 380 اتاق بهداشت در راستای ارتقای سلامت جسمانی دانش‌آموزان در مدارس استان راه‌اندازی شد.

افشین خوشگوار اظهار کرد: موضوع ایجاد اتاق بهداشت مدارس یکی از موارد مهمی است که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت و استقرار مراقبین سلامت بر آن تأکید داشته است.
وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته 318 مدرسه استان به اتاق بهداشت مجهز شد گفت: در سال تحصیلی جاری نیز 62 اتاق بهداشت دیگر در مدارس ایجاد شد و بنا داریم تا پایان سال جاری 200 باب جدید با تجهیز امکانات راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: با راه‌اندازی اتاق بهداشت در مدارس، فعالیت‌ها و برنامه‌های این بخش از انسجام و سازماندهی مناسب‌تری برخوردار شده و مراقبان سلامت بهتر می‌توانند خدمات بهداشتی و آموزشی خود را به دانش‌آموزان ارائه دهند.
به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اتاق بهداشت مدارس به امکانات و تجهیزاتی از جمله تخت معاینه، قدسنج، ترازو، میز پانسمان و جعبه کمک‌های اولیه مجهز بوده و اقداماتی ازجمله معاینات غربالگری دانش‌آموزان، قد و وزن، ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌های اولیه در آن انجام می‌شود.
خوشگوار با بیان اینکه اتاق بهداشت در مدارس پرجمعیت و همچنین مدارسی که مراقب سلامت دارند راه‌اندازی می‌شود ابراز امیدواری کرد که سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع، برای افزایش تعداد اتاق‌های بهداشت در سطح مدارس، آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای معاونت تربیت بدنی و سلامت 49 برنامه تعریف شده که 15 برنامه آن مربوط به حوزه سلامت است، گفت: از کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق انتظار می‌رود با برنامه‌محوری، هدفمند حرکت کردن و ایجاد گفتمان مشترک و طرح موضوع در شورای اداری به تحقق برنامه‌ها کمک کنند.
  بازگشایی مجدد بوفه مدارس
وی در ادامه به بازگشایی مجدد بوفه مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ابلاغ مجوز بازگشایی مجدد بوفه مدارس صادر شده و یک اتفاق مهم در این زمینه صورت گرفته و آن هم رفع تولیت چندگانه بوفه مدارس است و تولیت آن برعهده معاونت تربیت بدنی و سلامت گذاشته شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان افزود: پنج استان در سطح کشور مأمور تدوین شیوه‌نامه بوفه مدارس انتخاب شده‌اند که در کردستان به عنوان یکی از این استان‌ها جلساتی برگزار شده و بزودی شیوه نامه آن اعلام و ابلاغ می‌شود.
خوشگوار همچنین به طرح باغ (بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان) به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم این معاونت اشاره کرد و گفت: این طرح قرار است در قالب یک لقمه سالم به دانش‌آموزان اجرا شود که پایلوت آن در پنج استان کشور برگزار شده و امیدواریم بزودی هم در دیگر استان‌ها ازجمله کردستان اجرایی شود.
استان کردستان 300 هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و 800 واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

شناسه خبر 61804