شناسه خبر:61880
1401/8/8 00:02:21
تجمع دانشجویان علوم پزشکی ابن‌سینا همدان؛

چادر ز سر زنان کشیدند، گفتند حجاب اختیاری!

سپهرغرب، گروه خبر: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در محکومیت حوادث تروریستی اخیر تجمع کردند و خواستار برخورد قاطع با آشوبگران شدند.

روز گذشته دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به‌منظور محکومیت حوادث تروریستی اخیر و گرامیداشت شهدای شاهچراغ مقابل دانشکده دندانپزشکی تجمع کردند.

دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی چون «به اسم زن می‌زنند، می‌شکنند، می‌کشند»، «زن، زندگی، شهادت»، «گر دلسوز ایرانی، چرا نفرت، ویرانی؟»، «چادر ز سر زنان کشیدند، گفتند حجاب اختیاری!»، «فصل سکوت و صبر و مدارا تمام شد، اینجا مجال سوریه‌سازی نمی‌دهیم»، «ما با همیم همیشه، ایران دمشق نمیشه»، «با پیکر غرق به خون بانوی شهید، آزادی و زندگی و زن معنا شد!» و «دانشگاه جای الفاظ رکیک نیست» اعتراض خود را نسبت به اغتشاشات اخیر نشان دادند.

در ادامه مراسم بیانیه‌ای به این شرح خوانده شد:

چندی است که دوباره فلات ایران از لاله‌های سرخ شهادت گلگون شده است و در کوه‌های استوارش فتنه به راه افتاده، در این غبار، ما دانشجویان انقلابی و بسیجی در پی حادثه‌های تروریستی اخیر در شهرهای سیستان، شیراز و مهاباد و دیگر نقاط کشور، ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و محکوم کردن این اتفاقات اعلام می‌داریم تا رساندن انقلابمان به مقصد غایی خویش، تا آخرین قطره خون پای آن ایستاده‌ایم.

امروز تجمع کردیم تا تجدید میثاقی باشد با آرمان‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای مد ظله‌ العالی. به مردم عزیزمان می‌گوییم که تا جان در بدن داریم، برای حفظ امنیت شما و اصلاح وضع موجود در این میدان می‌مانیم.

زن به‌عنوان نیمی از بشریت و عضوی جدی و غیر قابل چشم‌پوشی در کانون بزرگ جامعه انسانی و نیز به‌عنوان یکی از دو رکن پدیدآورنده بنیان خانواده در طول تاریخ، داوری‌های گوناگونی را نسبت به خود دیده است، اما زنان این مملکت با تأسی از حضرت زهرا (س) بازیچه دست منافقان نخواهند شد و به دنیا اعلام می‌داریم عفت و عزت افتخار ما است.

دشمن نیز بداند که نسیم شهادت زنده‌کننده است؛ چه در حرم شاهچراغ از ما شهید کنند و چه در میدان فتنه، بر استواری درخت تناور اسلام و جمهوری اسلامی افزوده و بر رسوایی خویش بیش‌ازپیش کوشیده و ملت ما را زنده‌تر کرده است، اگر از آرتین‌ها پدر و مادر و برادر گرفته است، کل ایران خانواده او شده و با ید واحده ایران، ریشه خویش را کنده است.

و اما باز دشمن خوش‌خیال ایران اسلامی‌مان، توهماتی دارد که می‌تواند از اختلاف نظرهای پیش‌آمده در جامعه ایران استفاده کند و بر نارضایتی‌های موجود موج‌سواری کرده تا از آب گل‌‌آلود ماهی بگیرد، کورخوانده است، ما به آنان هشدار می‌دهیم خون شهدا چراغ روشنگر بصیرت است و سیل فریب و نیرنگ شما به سد هوشیاری مردم برخورد خواهد کرد و با روشن شدن ضمیر فریب‌خوردگان بالاخره این فتنه هم خاموش خواهد شد؛ اما ترس شما از مقابله با ما همواره پابرجا خواهد ماند و با توکل به خداوند متعال فتنه تزویر غربی، عربی، عبری به پایان خواهد رسید و قطعاً شبکه‌های تلویزیونی معاند و مزدوران سایبری حاضر در شبکه‌های اجتماعی شما در فساد خود غرق خواهند شد.

و اما در مقابل از مسئولان می‌خواهیم بیش‌ازپیش به جهت بهبود اوضاع کشور از زوایای مختلف بکوشند و بدانند که ما انقلابیون و بسیجیان هرچند برای حفظ امنیت کشور و اسلام تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم، اما همچون رهبر دلسوزمان حاضر به حمایت از ناکارآمدی عملکرد و بی‌کفایتی مدیریت نیستیم.

ما تجمع‌کنندگان از مسئولین محترم می‌خواهیم ضمن عفو فریب‌خوردگان و البته استثنا قرار دادن معترضین محترمی که تنها به رویه‌های غلط اعتراض دارند و به امنیت مردم و کشور متعهد هستند، با مخلان نظم و آرامش مردم برخورد سخت و قاطع داشته باشند.

همچنین از مسئولان دانشگاه خواهانیم که با تلاش انقلابی و جهادی، برای اعتلا و پیشرفت و حل مشکلات دانشجویان عزیزی که این‌روزها حق آموزششان درحال پایمال شدن است، بکوشند و حل مشکلات آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند، در ضمن جهانیان بدانند که ما دانشجویان بسیجی و انقلابی تا آخرین نفس برای حفظ، آبادانی و پیشرفت ایران قوی در میدان می‌مانیم.

شناسه خبر 61880