شناسه خبر:62161
1401/8/14 23:15:31

سپهرغرب، گروه خبر: کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید تدابیری به‌منظور بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی در همدان اندیشیده شود.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه انبوه‌سازان درحال کوچ به سایر شهرها هستند که این یک آسیب بزرگ برای شهر است، افزود: باید تدابیری به‌ویژه از سوی شهرداری به‌منظور بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی در همدان شود.

وی با بیان اینکه مدتی است نکاتی در مورد اُفت سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود، اظهار کرد: انبوه‌سازان همدان در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند و مشکلات فراوانی در کار دارند.

نظری به طول انجامیدن یک پرونده در کمیسیون ماده پنج به مدت 13 سال را یک مصیبت دانست و گفت: این عامل موجب فرار سرمایه‌گذار از همدان شده و انبوه‌سازان نیز درحال کوچ به سایر شهرها هستند که این یک آسیب بزرگ برای همدان است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: باید تدابیری به‌ویژه از سوی شهرداری به‌منظور بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی در همدان اندیشیده شود.

نظری خواستار دقت نظر بیشتر در بحث انبوه‌سازان شد و افزود: شورا باید امور را تسهیل کند تا مردم از آن بهره برده و نتیجه آن نیز به شهر برسد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دلالان در حوزه شهر و شهرداری، تصریح کرد: در دوره‌های قبل دلالانی در سطح شهر و اکثراً در شهرداری حضور داشتند که فعالیت آن‌ها جز رشوه چیزی در بر نداشت که از فعالیتشان جلوگیری کردیم.

نظری با تأکید بر اینکه به‌منظور جلوگیری از چنین مسائلی باید رابطه بهتری با مردم برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که به‌عنوان دلال در دوره‌های قبل بیرون کردیم، متأسفانه اکنون هم در شورا پرسه می‌زنند و هم در شهرداری جایگاه یافته‌اند.

وی با انتقاد از جایگاه یافتن برخی از این افراد در شهرداری، یادآور شد: حراست باید در این موارد ورود کند؛ مگر آمده‌ایم در شهرداری ایجاد رانت و دلالی کنیم؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: تشددها و تعددهای تصمیم‌گیری در شهرداری مردم را به بیراهه می‌برد، چرا مصوبات شورا اجرا نمی‌شود؟

نظری با بیان اینکه در اجرای مصوبات حتی مدیران حرف یکدیگر را هم نمی‌خوانند، گفت: با این وضعیت پس مردم چه کنند، وجهه نظارتی شورا کجاست؟

وی در پایان با تأکید بر اینکه لازم است شهرداری کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر در مسائل وارد عمل شود، بیان کرد: عدم اجرای این مسائل خساراتی را به مردم وارد می‌کند.

شناسه خبر 62161