شناسه خبر:62759
1401/8/29 00:58:46
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی تولید2000 تُن زیتون روغنی و کنسروی از باغات کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه از پیش‌بینی‌ تولید دو هزار تُن زیتون روغنی و کنسروی از باغات کرمانشاه خبر داد.

رحمان فیض با اشاره به برداشت محصولات پاییزه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: زیتون یکی از محصولات قابل کشت در استان کرمانشاه بوده که 109 هکتار زمین زیر کشت در استان هرساله به این محصول اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه از مجموع اراضی زیر کشت زیتون حدود پنج درصد هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند، افزود: بااین‌حال براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال جاری حدود دو هزار تُن زیتون در استان کرمانشاه برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برداشت زیتون در استان کرمانشاه امسال به‌دلیل کمبود بارش‌ها و خشک‌سالی‌های رخ‌داده با کاهش و نصف شدن باروری و برداشت از باغات همراه شده است.

فیض به عمده مراکز پرورش زیتون اشاره و عنوان کرد: شهرستان‌های ریجاب و دالاهو و سپس گیلانغرب، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، پاوه، جوانرود، سرپل‌ ذهاب و قصر شیرین ازجمله شهرستان‌های پرورش زیتون در استان هستند.

وی با اشاره به انواع زیتون تولیدشده در استان کرمانشاه، تأکید کرد: زیتون‌های تولیدشده در استان کرمانشاه به‌صورت روغنی و کنسروی برداشت خواهد شد که انواع روغنی آن تا آذرماه و زیتون‌های کنسروی نیز تا اواخر تابستان مورد برداشت قرار می‌گیرند.

 

شناسه خبر 62759