شناسه خبر:62836
1401/8/30 23:30:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گرم‌خانه شهرداری را سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها دانست.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مرتضی رضایی با اشاره به راه‌اندازی گرم‌خانه در سال 95 توسط شهرداری همدان، گفت: این گرم‌خانه در راستای حمایت از افرادی که فاقد مکان خواب، سرپناه و استراحت که غالباً کارتن‌خواب و معتاد هستند، راه‌اندازی شده است.

رضایی با بیان اینکه گرم‌خانه در زمستان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: در فصول گرم ظرفیت گرم‌خانه به 80 نفر و در فصول سرد به 160 نفر می‌رسد که در ابتدای ورود فرآیندهای آمارگیری، ثبت هویت و مشخصات این افراد صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امکانات لازم ازجمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در شب یلدا و عید، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه و غیره فراهم است و ارائه می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: حمایت بعدی از معتادان و کارتن‌خواب‌ها صورت بگیرد تا دوباره به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نروند.

این مقام مسئول در حوزه خدمات شهری به ساعت کاری این گرم‌خانه اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه نخست گرم‌خانه از هفت صبح تا هفت شب و در 6 ماهه دوم از چهار تا 7/5 باز است و اکثراً هزینه‌ها برعهده شهرداری همدان بوده که گاهی خیرین و هیئت‌های مذهبی نذورات خود را به این گرم‌خانه اهدا می‌کنند و شوینده‌های بهداشتی بیشترین نیازمندی‌های گرم‌خانه است.

   به دنبال زمین و‌ مکان مناسب برای انتقال گرم‌خانه هستیم

وی یکی از برنامه‌های ضروری را انتقال گرم‌خانه دانست و عنوان کرد: به دنبال اختصاص زمینی مناسب برای ایجاد گرم‌خانه مناسب، با کیفیت و ظرفیت‌های جدید هستیم.

رضایی بر همکاری سایر ارگان‌ها در موضوع معتادان و گرم‌خانه تأکید کرد و افزود: سایر ارگان‌ها کمک کنند تا این افراد به دامن خانواده و جامعه برگردانده شوند که شاهد افزایش این افراد نباشیم.

شناسه خبر 62836