شناسه خبر:63109
1401/9/8 10:17:49
رئیس حوزه هنری کرمانشاه:

شاعران روایتگر واقعیت‌ها باشند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از همه هنرمندان خواست در عرصه شعر فعال‌تر ظاهر شوند و با تبیین درست و به‌موقع وقایع، روایتگر واقعیت‌ها باشند و موجبات ناکامی دشمن را در اشاعه نیت شوم خود، فراهم آورند.

«افشین آزادی» در محفل ادبی «صدای پای قلم» که به همت و مشارکت حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: هنر متعهد در قرن اخیر نقش بسزایی داشته و پس از کودتای تاریخی 28 مردادماه که فضای استبدادی دوره پهلوی تجربه می‌شد، هنرمندان متعهد نقش مؤثری ایفا کردند و حتی شکنجه‌های روحی و جسمی متعددی را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه شعر ما امروز از فضای اجتماعی و حماسی اندکی دور شده و انسجام ملی در وزین بودن کلام کم‌رنگ شده است، یادآور شد: به‌طور مثال شعار حماسی «ای شاه خائن آواره گردی» و غیره در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، ادبیات سازنده‌ای در بسیج عمومی به‌شمار می‌رفت و به سبب آن روحیه ولایت‌مداری را در مردم تقویت می‌کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جنگ شناختی اخیر حتی ورزشکاران را مورد هجمه قرار می‌دهند و به آنان حمله می‌کنند، افزود: هنرمندان، شاعران و سربازان فرهنگی به‌عنوان خط مقدم باید پای‌ کار باشند و در وقایع مختلف با تولید محتوا اثرگذاری خود را به اثبات برسانند.

آزادی اظهار امیدواری کرد با بصیرت بیشتری بتوانیم به این نهضت ملی و اصیل انقلاب اسلامی خدمت کنیم و آرامش بیشتری به کشور برگردد.

گفتنی است، محفل شعر صدای پای قلم به‌مناسبت هفته مبارک بسیج در سالن شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار باباخانی مدیرکل حفظ آثار استان، آزادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سرهنگ آزادی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، شاعران فرهیخته و انقلابی استان برگزار شد و از شاعران این محفل ادبی و هنری تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبر 63109