شناسه خبر:63185
1401/9/9 09:16:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: 251 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در 44 مرکز برای کودکان و نوجوانان استان به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی اجرا شد.

«بهناز ضرابی‌زاده» روز سه‌شنبه اظهار کرد: در راستای اجرای فعالیت‌های اثرگذار و آگاهی‌بخش فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت ایجاد انگیزه و تشویق مخاطبان کانون به انس با کتاب 26 هزار و 944 کودک و نوجوان از برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری در هفته کتاب بهره بردند.
وی گستردگی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان را زمینه‌ساز برخورداری شمار بیشتری از جامعه هدف (کودکان و نوجوانان) از برنامه‌های متنوع هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور شاعران و نویسندگان بومی، اهدای کتاب به مدارس و مناطق محروم و کم‌برخوردار را از برنامه‌های اجرایی در این هفته برشمرد.
وی افزود: این برنامه‌ها در قالب معرفی کتاب، کارگاه روخوانی کتاب، کارگاه‌های ادبی با موضوع نقش کتاب در افزایش دانایی و توانایی و کارگاه‌های هنری با محوریت استفاده از زبان هنر در تبیین جایگاه کتاب با همکاری مدارس و برنامه‌های کتاب‌محور برای دانش‌آموزان برگزار شد.
ضرابی‌زاده تصریح کرد: رونمایی از کتاب، ویژه‌برنامه‌های پیک امید در مناطق کم‌برخوردار شهری و روستایی، اهدای کتاب توسط رکاب‌زنان کتاب، نمایش فیلم‌های اقتباسی، مسابقات کتاب، پویش کتاب، معرفی کتاب و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از دیگر فعالیت‌های اجراشده در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی اظهار کرد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی درهای مدارس شهر همدان به روی مینی‌بوس کتابخانه سیار شهری گشوده شد و پنج هزار دانش‌آموز از فعالیت‌های کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بهره‌مند شدند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مینی‌بوس کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری همدان از تاریخ 21 آبان‌ماه تا دوم آذرماه وارد 11 مدرسه ابتدایی ناحیه یک و دو همدان شد و هم‌زمان فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مانند معرفی کتاب، قصه‌گویی، نمایش عروسکی و بازی و سرگرمی به اجرا درآمد.
ضرابی‌زاده اظهار کرد: دانش‌آموزان ضمن بازدید از مینی‌بوس کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مطالعه در فضای جذاب این کتابخانه پرداختند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با 30 کتابخانه ثابت، 10 کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و 44 مرکز فرهنگی هنری دارای بیش از 14 هزار عضو فعال است.

شناسه خبر 63185