شناسه خبر:63209
1401/9/10 08:56:14
شهردار همدان در مراسم مانور عملیات زمستانی مطرح کرد:

آمادگی 500 نیرو و 270 دستگاه ماشین‌آلات برای زمستان

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان در مراسم مانور عملیات زمستانی مطرح کرد: با 500 نیرو و 270 دستگاه ماشین‌آلات، برای زمستان آمادگی داریم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مانور عملیات زمستانی با حضور شهردار، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان و مدیران شهرداری در اداره مدیریت بحران شهرداری همدان برگزار شد.
   نظری: استفاده بی‌رویه از نمک در برف‌روبی باعث تخریب محیط‌زیست و زیرساخت‌های شهری
در این مانور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر اندیشیدن تدابیر لازم برای زمستان، افزود: باید تدابیر قبل و بعد از عملیات زمستانی برای افزایش هماهنگی و ارائه خدمت مطلوب به شهروندان، اندیشیده شود.
علی‌اکبر نظری خواستار مشارکت شهروندان در موضوع برف‌روبی شد و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با برف‌روبی جلوی منزل و مغازه خود، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب به سایر نقاط شهر و شهروندان یاری کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به حوزه حمل‌ونقل عمومی در زمان بارش‌ها، گفت: تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران و کاهش استفاده از خودروهای شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان درخصوص تبعات استفاده بی‌رویه از نمک در برف‌روبی تصریح کرد: استفاده از نمک به‌خاطر آسیب‌های زیست‌محیطی، بهداشتی و زیرساخت‌های شهری خیلی توصیه نمی‌شود و شهروندان با پاک‌سازی منازل شخصی خودشان، کمک شایانی به شهرداری خواهند کرد.
   شهردار همدان: مدیریت واحد در عملیات زمستانی ضروری است
در ادامه شهردار همدان با بیان اینکه امیدواریم امسال شاهد بارندگی خوبی باشیم، عنوان کرد: شهرداری همدان همانند سنوات گذشته با برخورداری از تجربه و آمادگی کامل در عملیات زمستانی تحت مدیریت واحد، ارائه خدمات بهتر به شهروندان را در دستور کار قرار داده است.
سیدمسعود حسینی به آمادگی نیروهای انسانی و ماشین‌آلات اشاره کرد و افزود: 270 دستگاه ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی و 500 نفر در موضوع برف‌روبی مشارکت خواهند داشت.
این مقام ارشد مدیریت شهری ابراز کرد: باید در استقرار ماشین‌آلات تجدید نظر شود و اقدامات لازم برای شناسایی محل‌های مشکل‌ساز در زمان برف‌روبی صورت بگیرد.
وی خواستار تقویت آموزش شهروندی در عملیات زمستانی شد و عنوان کرد: رسانه‌ها با افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در خصوص مشارکت شهروندان، شهرداری همدان را در برف‌روبی کمک کنند.
همچنین در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به هماهنگی و اندیشیدن تدابیر لازم مدیریت شهری در زمستان، عنوان کرد: یکی از موضوعات مشکل‌ساز در برف‌روبی، مشکلات ترافیکی و استفاده مردم از خودروی شخصی است که باید اتوبوسرانی و تاکسیرانی با قدرت وارد شوند.
حامد جلیلوند ضمن تأکید بر انعکاس اخبار خدمات برف‌روبی، خواستار افزایش آگاهی و آموزش‌های شهروندی برای مشارکت مردم در زمان برف‌روبی شد.

شناسه خبر 63209