شناسه خبر:63356
1401/9/14 08:58:14

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نبود مراکز تخصصی قلب و ناباروری یک خلأ درمانی و بیانگر محرومیت استان در حوزه بهداشت و درمان به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل 15 خرداد اظهار کرد: نهادهایی مانند 15 خرداد برای رفع یا کاهش محرومیت استان پای کار باشند.
وی افزود: آمارهای ارائه شده در خصوص بیکاری و اشتغال استان با واقعیت و وضعیت ایلام همخوانی و سازگاری ندارد و چنین آمارهایی موجب بدبینی و بی‌اعتمادی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: امروزه بحث جوانی و ازدیاد جمعیت یکی از مسائل مهم کشور است که پرداختن به این موضوع مهم به هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: حمایت معیشتی و حل مشکلات خانواده‌ها برای فرزندآوری ازجمله اقدامات قابل تقدیر بنیاد 15 خرداد است ولی این بنیاد به حوزه‌های فرهنگی نیز باید توجه کند.
وی اضافه کرد: باید از اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد 15 خرداد در استان ایلام اطلاع‌رسانی شود و این بنیاد باید به مسائل و محرومیت‌های استان توجه ویژه داشته باشد.
وی تأکید کرد: ترویج فرزندآوری اقدامات زیرساختی و تبلیغاتی می‌خواهد و برای ایجاد انگیزه در بین خانواده‌ها به‌منظور افزایش فرزندآوری، باید از زبان هنر و فرهنگ استفاده شود.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه فرزندآوری نیازمند فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است، افزود: باید این مسئله توسط نخبه‌ها بررسی و از زبان هنر برای این مسئله استفاده کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه نقش و تحکیم اعضای یک خانواده جوامع غربی بسیار کمرنگ شده است، گفت: باید با زبان هنر واقعیت‌های گسست و انحطاط فرهنگی غرب بیان شود.
وی یادآور شد: باید تمام خدمات و اقدامات انجام‌شده دارای پیوست فرهنگی و آموزشی باشند تا جامعه از تبعات غفلت فرهنگی دچار آسیب نشود.
امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف از جمله اربعین است و بنیاد 15 خرداد برای تأمین خدمات مورد نیاز زائران از نظر اسکان، پذیرایی به‌ویژه مسائل فرهنگی نظیر معرفت‌افزایی زائران، فرهنگ و آداب زیارت ورود جدی کند.

شناسه خبر 63356