شناسه خبر:63649
1401/9/21 09:27:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 86 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های این استان امسال ایمن‌سازی شد.

«مهرداد جهانی» روز یکشنبه افزود: 14 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های شهرستان ساوه، 14 نقطه در جاده‌های شهرستان زرندیه، دو نقطه در غرق‌آباد، پنج نقطه در تفرش، 10 نقطه در آشتیان و هفت نقطه در جاده‌های شهرستان فراهان امسال توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ایمن‌سازی شد.
وی ادامه داد: 9 نقطه حادثه‌خیز در شهرستان کمیجان، سه نقطه در شهرستان خنداب، 6 نقطه در شهرستان شازند، سه نقطه در اراک، یک نقطه در خمین، سه نقطه در محلات و 9 نقطه از نقاط حادثه‌خیز شهرستان دلیجان نیز امسال ایمن‌سازی شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از اصلاح شیب شیروانی 336 کیلومتر از جاده‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان عملیات در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله دلیجان، محلات، خمین، اراک، شازند، خنداب و کمیجان انجام شده‌ است.
جهانی اظهار کرد: در راستای افزایش بخشندگی جاده‌های استان مرکزی و کاهش حوادث رانندگی در استان شانه‌سازی در 401 کیلومتر از جاده‌های این استان توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام شد.
وی افزود: عملیات شانه‌سازی در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی ازجمله 60 کیلومتر از جاده‌های شهرستان ساوه، 12 کیلومتر در زرندیه، 20 کیلومتر در غرق‌آباد، 34 کیلومتر در تفرش، 20 کیلومتر در آشتیان، 23 کیلومتر در فراهان و 82 کیلومتر در جاده‌های شهرستان کمیجان انجام شد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

شناسه خبر 63649