شناسه خبر:63670
1401/9/22 08:49:33

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شهرداری منطقه یک همدان گفت: مالک یکی از ساختمان‌های محله زمانی که درحال ساخت است، اقدام به خاک‌برداری غیر مجاز و عدم مهار درست گودبرداری کرده بود که با اطلاع به‌موقع نیروهای شهرداری از این موضوع و حضور خانجانی دادستان، مخفی فرماندار، حسینی شهردار، نجفی فرمانده انتظامی شهرستان و مدیران و معاونین شهرداری همدان، از سقوط ساختمان‌های کناری جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی منطقه یک شهرداری همدان، مهرداد خورشیدوند صبح روز یکشنبه بیستم آذرماه با بیان اینکه گودبردرای غیر اصولی همیشه و طی سالیان اخیر یکی از مهم‌ترین حوادث در ساختمان‌سازی‌ها بوده است، عنوان کرد: قبل از انجام هر کار ساختمانی و اقدام به گودبرداری به‌منظور جلوگیری از ریزش دیوارهای گود، رانش خاک و پایدار کردن گود در برابر حرکات افقی، سازه‌ای در درون خاک به‌نام سازه نگهبان احداث می‌شود که ساخت این سازه نیازمند دانش خاک‌شناسی و مهندسی طراحی است تا این سازه بتواند در برابر انواع رانش و دیگر اتفاقات پایدار باشد و متأسفانه مالک این ساختمان بدون رعایت نکات ذکرشده، اقدام به گودبرداری کرده است.
خورشیدوند در ادامه عنوان کرد: طی صورت‌جلسه‌ای که با حضور دادستان، فرماندار، شهردار و فرمانده انتظامی شهرستان همدان تنظیم شد، تمامی موارد مؤثر به عوامل ذی‌ربط به‌ویژه مالک اطلاع داده شد و ساکنین تمامی ساختمان‌های اطراف این گودبرداری تخلیه و به محلی امن جهت اسکان انتقال داده شدند.
سرپرست شهرداری منطقه یک همدان اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده در کمترین زمان ممکن عملیات بتن‌ریزی و مسلح کردن فوندانسیون با روش‌های یخ‌زدایی با توجه به اینکه در فصل سرد سال هستیم، انجام شد.
خورشیدوند همچنین از ادامه عملیات خاکریزی و ایمن کردن محل گودبرداری طی صبح روز جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده‌شده از بروز یک فاجعه در شهر همدان جلوگیری به عمل آمد و امیدواریم مالکینی که درحال ساخت هستند، با هماهنگی‌های لازم و رعایت دستورالعل‌ها اقدام به ساخت‌وساز کنند.
سرپرست شهرداری منطقه یک همدان در انتها از تمامی ساکنین محترمی که در محله زمانی همکاری‌های لازم جهت حفظ آرامش و تخلیه ساختمان‌های خود را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

شناسه خبر 63670