شناسه خبر:63676
1401/9/22 08:57:55
ذخیره سوخت نیروگاه برق شهیدمفتح همدان پُر است؛

تأمین سوخت مصرف‌کنندگان عمده در آستانه زمستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: سرما نزدیک است و سوخت‌رسانان سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان عمده استان همدان را تأمین کردند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با بیان اینکه سوخت‌رسانان سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان عمده استان همدان را تأمین کردند، ابراز کرد: در راستای کمک به پایداری سوخت و تسهیل چرخه تولید و اشتغال در استان، سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان عمده بدون وقفه تأمین و تحویل و ذخیره‌سازی شد.
وی تحقق رسالت سوخت‌رسانی مطلوب در این بخش همگام با اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های شرکت ملی پخش و جلب رضایتمندی مردم را از اهداف این اقدام برشمرد.
این مقام مسئول بر اهمیت پایش و نظارت بر چرخه ارسال محموله‌های نفتی از مبدأ انبارهای نفت تا مقصد تحویل تأکید کرد و افزود: واحدهای ذی‌ربط با همکاری مأموران نیروی انتظامی، حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی در طول مسیر مواصلاتی را زیر رصد داشته، اما حُسن امانت‌داری رانندگان شریف حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی، رکنی اساسی در نظام خدمت‌رسانی مطلوب به هم‌وطنان است.
روستایی ظرفیت فعلی مخازن ذخیره‌سازی نفتکوره مصارف عمده به‌خصوص کارخانه‌های تولید سیمان را عالی ارزیابی و اظهار کرد: درحال حاضر مخازن ذخیره کارخانه‌های سیمان هگمتان، اکباتان و نهاوند به‌ترتیب 84، 72 و 96 درصد تکمیل است.
مدیر منطقه همدان با اشاره به اینکه سرمای فصول سرد استان همدان از دیرباز شهره عام و خاص بوده و هست، از افزایش معمول مصرف گاز در بخش خانگی یادکرد و گفت: تأمین سوخت جایگزین گاز در نیروگاه حائز اهمیت فراوان است.
وی افزود: در اقدامی جهادی و با تلاش شبانه‌روزی سوخت‌رسانان، بیش از 90 درصد ظرفیت مازوت مخازن نیروگاه شهیدمفتح تکمیل و ذخیره‌سازی شده است.
روستایی با بیان اینکه سوخت ذخیره نیروگاه شهیدمفتح به بالاترین میزان ذخیره خود در میان نیروگاه‌های کشور رسیده، اذعان کرد: با وجود ذخیره‌سازی مکفی سوخت که برای ادامه فعالیت نیروگاه حیاتی است، اما صرفه‌جویی در مصرف انرژی در همه بخش‌های مصرف اصلی همیشگی و ضرورتی برای همه فصل‌ها و نسل‌ها است.

شناسه خبر 63676