شناسه خبر:63726
1401/9/23 08:55:32

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: میوه شب یلدا با قیمت مناسب و در راستای سهولت دسترسی شهروندان در 10 نقطه این شهر توزیع می‌شود.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار افزود: در آستانه شب یلدا سیب زرد و قرمز، پرتقال، هندوانه و انار و همچنین سیب زمینی و پیاز در مکان‌های تعیین‌شده از سوی شهرداری توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: میدان مدرس، پارک کودک، شیرسنگی، زمین شهری، چهارراه فرهنگ، چراغ قرمز، میدان شاهد و میدان باباطاهر ازجمله محل‌های تعیین‌شده برای توزیع میوه شب یلدا است.
قاسمی‌فرزاد با تأکید بر ایجاد غرفه‌های عرضه میوه شب یلدا در مناطق پُرجمعیت و کم‌برخوردار شهر، افزود: قیمت میوه‌های ارائه‌شده در غرفه‌های توزیع حداقل باید 20 تا 30 درصد پایین‌تر از قیمت بازار باشد.
استاندار همدان با بیان اینکه قیمت میوه باید به‌گونه‌ای باشد که کشاورز سود مناسب ببرد و مردم هم متضرر نشوند، پیشنهاد داد: شهرداری برای این غرفه‌ها هزینه‌ای دریافت نکند یا هزینه حداقلی باشد.
قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی باید بر سبوس‌گیری از آردهای گندم نظارت کند تا استاندارد لازم رعایت شود، افزود: گرفتن سبوس گندم بیش از استاندارد موجب بیماری دیابت و دیگر بیماریهای قلبی و عروقی برای شهروندان می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه نانوایی‌ها باید قبل از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح شروع به پخت کنند، ابراز کرد: نانوایی‌ها باید از گندم دارای گلوتن بالاتر استفاده کنند تا نان بهتری به شهروندان ارائه شود.
قاسمی‌فرزاد انجام گشت مشترک جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات را برای کنترل قیمت‌ها در اصناف ضروری دانست و ادامه داد: بازرسی از اصناف عرضه‌کننده روغن موتور و لاستیک نیز به‌زودی انجام می‌شود.
استاندار همدان در ادامه با اشاره به کاهش منابع آبی و خشک‌سالی‌ها در این استان بر استفاده از کشت‌های کم‌آب‌بر تأکید کرد و گفت: براساس الگوی کشت و کاهش مصرف آب، کشت سیب زمینی از سال آینده باید 20 درصد کاهش یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز اذعان کرد: از 15 آذرماه و در آستانه شب یلدا گشت مشترک بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی ازجمله قنادی و آجیل‌فروشی‌های استان آغاز شده است.
«احمد شانیان» افزود: در این مدت یک‌هزار و 450 بازرسی از واحدهای صنفی مرتبط انجام شده و 360 پرونده تخلف به سازمان تعزیرات ارسال شده است.

شناسه خبر 63726