شناسه خبر:63728
1401/9/23 08:58:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از پرداخت 123 میلیارد و 870 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیر پوشش این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال یک‌هزار و 421 نفر از مددجویان فراهم شده است.

«یاسر عزیزی‌سعید» روز سه‌شنبه اظهار کرد: دو هزار و 385 مددجو امسال برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ 207 میلیارد و 710 میلیون تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیر پوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان هستند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در راستای توانمندسازی جامعه هدف زیر پوشش، یکی از اهداف سازمان بهزیستی است.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: 336 میلیارد تومان اعتبار در قالب بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه طی سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی استان همدان مصوب و ابلاغ شده است.
عزیزی‌سعید اظهار کرد: این تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود که در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری 16 بانک‌ عامل پرداخت شده است.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان ابراز کرد: زمینه اشتغال‌زایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان همدان بررسی و تسهیل می‌شود و آغاز مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال منوط به تأیید این تیم کارشناسی است.
وی با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیر دولتی در جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی، افزود: در این راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به‌ازای هر نیرو 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.
عزیزی‌سعید با اشاره به چشم‌انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان در سال جاری، تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.
وی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار کرد: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.
براساس آخرین آمار منتشرشده حدود یک‌سوم جمعیت استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

شناسه خبر 63728