شناسه خبر:64208
1401/10/4 10:34:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: دبیرخانه ملی باشگاه کارآفرینی سازمان جوانان هلال احمر با محوریت کردستان آغاز به کار کرد.

پیام جلالی اظهار کرد: باتوجه به نرخ بیکاری در کشور و به‌ویژه در کردستان و نیز اهمیت ایجاد اشتغال پایدار به‌عنوان دغدغه مهم خانواده‌ها و بزرگ‌ترین رسالت و هدف دولت در راستای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» جمعیت هلال احمر کردستان به‌عنوان دبیر دبیرخانه ملی باشگاه کارآفرینی سازمان جوانان‌ هلال احمر معرفی شد.
وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سازمان جوانان هلال احمر با مشارکت جمعیت هلال احمر کردستان و سایر استان‌ها، بتوان زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای اعضا و ترغیب آنان در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کارآفرینانه به‌منظور ایجاد، توسعه و رونق کسب و کارهای جدید توسط جوانان را به‌وجود آورد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: باشگاه کارآفرینی جوانان هلال احمر، در قالب مجموعه‌ای آموزشی، تحقیقی و اجرایی متمایز برای تربیت نسل آینده جوانان عضو و کارآفرینان نوآور کشور، به‌عنوان یک نهاد فعال، حمایتگر و اثرگذار در جمعیت هلال احمر با هدف فرهنگ‌سازی، ترویج و افزایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه جوانان و شناخت فردی و اثر بخشی گروهی برای هدف متعالی کارآفرینی راه‌اندازی شده است.
جلالی اضافه کرد: در برگزاری طرح یاد شده و پیشبرد اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، با برنامه‌های متنوعی که در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد هلال احمر می‌تواند گام مهمی در تفکر، اراده و راه‌اندازی کسب و کار بردارد و با حضور مربیان، اساتید و کارآفرینان نمونه کشور، زمینه‌های لازم برای تبدیل ایده‌های نوآورانه را تا راه‌اندازی و تبدیل آن به شغل، تولید محصولات و خدمات مهیا کند.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان در باشگاه کارآفرینی جمعیت هلال احمر می‌توانند در کنار هم کار تیمی را یاد گیرند، در دورهمی‌ها ایده‌های جدید خلق کنند و دانش خود را در حوزه کسب و کار به‌صورت حرفه‌ای افزایش دهند و محصولات نوآورانه خود را ارائه دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار تازه، یکی از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین کارهایی است که می‌توان انجام داد و کسی که وارد باشگاه کارآفرینی می‌شود توانمندی‌هایی به‌دست می‌آورد که در مسیر کارآفرینی به او کمک شایانی می‌کند.
جلالی افزود: امیدواریم با حمایت و راهنمایی مدیران ارشد سازمان جوانان، بتوانیم با مشارکت اساتید و مربیان در سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر و موفقیت جوانان گام‌های موثری برداریم و جوانان با تلاش و پشتکار به اهداف والای خود برسند.

شناسه خبر 64208