شناسه خبر:64255
1401/10/5 09:29:58

سپهرغرب، گروه خبر: مردم شهید پرور ملایر در روزهایی که مزین به عطر فاطمی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، بار دیگر با استقبال پرشور از پیکر مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس، عشق و ارادت خود را به آرمان‌های امام راحل و شهدا نشان دادند.

روز یکشنبه شور دیگری در میان ملایری‌ها برپا بود و مردم با وجود سرمای استخوان‌سوز به عشق شهدا آمدند و فرش‌هایی از مشق عشق در کوچه‌پس کوچه‌های دیار یک‌ هزار و 100 شهید گلکون کفن پهن کردند و از دل و جان به استقبال لاله‌های فاطمی رفتند.
استقبال اما از روستایی با صفا و صمیمی آغاز شد که 24 شهید سرافراز در راه دفاع از مرزهای میهن اسلامی و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقدیم کرده‌اند و بار دیگر منتظر قدوم مطهر پسران فاطمی بودند.
روستای "ینگی‌کند" نخستین میعادگاه وصال اهالی روستایی از توابع بخش جوکار با پرستوی گمنامی بود که پس از سال‌ها هجر وطن، امروز به یاران خود رسید و عطر و بوی فاطمی را در کوچه پس کوچه‌های روستا پراکنده کرد.
اشک مجال‌شان نمی‌داد و برای رسیدن به لاله گلگون کفن لحظه‌شماری می‌کردند، مادرانی که برای پسر فاطمی زیر لب زمزمه می‌کردند و خوشحال از وصال فرزندش فاطمه(س) بودند که همچون فرزند شهیدشان به آغوش کشیدند.
گلدان‌های گل، اسپند و گلاب و گوسفند قربانی که از ابتدای روستا مملو از حضور مردمم بود، استقبال از شهید گمنام را باشکوه‌تر کرده بود و مردان و زنان، پسران و دختران و نسل‌های جوان امروزی در رکاب شهید گمنام قرار گرفتند تا اهداف و آرمان‌های شهدا را برای نسل‌های بعد در اهتزاز نگه‌دارند.
این حضور باشکوه مردم روستای ینگی‌کند در اوج سرمای زمستان مثال زدنی بود و پر از شور و اشتیاق برای رسیدن به لاله پرپر که از دیار و سرزمین حسینی آمده بود تا ندای لبیک یا حسین(ع) را در سراسر این دیار طنین‌انداز کنند.
در مسیر عبور کاروان شهدا از حرف دل مردم پرسیدم، از چشم انتظاری‌شان، از عظمت و بزرگی شهدایی که امروز وطن به نام و یاد آنها دوباره اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید، از فرزندان امروز که دست به سینه شهدا ایستاده بودند تا عید و پیمانی دوباره با امام راحل و رهبری و شهدای والامقام ببندند که هرگز راهشان را گم نخواهند کرد.
از زنان و مردانی که ورود دوباره لاله‌های فاطمی آنها را دوباره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و روزهای بسیج عمومی مردم برد که جانانه با لبیک گفتن به امام خود، پشت یکدیگر ایستادند تا با نثار خون عزیزانشان، جمهوری اسلامی ایران را امروز در اوج اقتدار نگه دارند.
اینها قصه مردمانی است که هرگز فراموش نمی‌شود، قصه زن و مردی که همچنان منتظر شهید گمنام‌شان هستند و چشم به راه دوخته‌اند تا روزی پیکر مطهرش را به آغوش بکشند.
عطر و گلاب و اسپند آوردند برای فرزندشان، برای شهید گمنامی که همچون مادرش فاطمه‌زهرا(س) گمنامی را برگزیده و به امروز رسید تا همچون ستارگان آسمانی تا ابد در آسمان این شهر و دیار بدرخشند و روشنی بخش راه مردم باشند.
مردم روستای ینگی‌کند استقبال از شهید گمنام را به نیکی انجام دادند، روستای بزرگی با بیش از 2 هزار و 600 نفر جمعیت از توابع بخش جوکار که امروز بر خود می‌بالد که میزبان شهیدی از دیار عشق و مکتب حسین(ع) است و حرف‌ها و سخن‌ها برای مردمان این سرزمین دارد.
میعادگاه بعدی لاله‌های فاطمی شهر جوکار بود، خطه‌ای از شهرستان ملایر که 220 شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و افتخار دارد سال‌هاست میزبان شهدای گمنام است.
در جای جای این شهر مردم منتظر رسیدن پیکر مطهر شهید گمنام بودند، حجله‌هایی برای پسران فاطمی که مزین به تمثال امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید والامقام سردار سلیمانی و عکس فرزندان شهیدشان بود که برای این آب و خاک افتخار آفریده بودند.
این مهمانان بهشتی امروز آمدند تا دوباره یادآوری کنند که زنده‌اند و حافظ این مهین اسلامی، حافظ مردمانی که 43 سال است مقابل هرگونه فتنه و دسیسه دشمنان ایستادگی کردند تا نسل جوان امروز بداند شهدا چراغ راه فردا هستند.
کاروان شهید گمنام پرافتخار مسیر شهر جوکار را با همراهی مردم شهیدپرور آن پیمود تا به میدان اصلی شهر رسید تا برای میعادگاه بعدی عاشقان مردم ملایر راهی این سفر شوند.
پیکر مطهر 2 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از امروز یکشنبه به مدت سه روزی مهمان مردم شهیدپرور ملایر در نقاط مختلف شهر و روستا است و در نهایت در شهرهای ازندریان و سامن آرام خواهند گرفت.
به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام بعدازظهر یکشنبه برای مراسم یادواره شهدای هنرمند در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم وداع در مسجد امام هادی(ع) مسکن مهر و حوزه علمیه خواهران منتقل خواهد شد.
برگزاری مراسم وداع با شهدا در مسجد چهارده معصوم(ع) همزمان با نماز مغرب و عشاء را از دیگر برنامه‌های عصر روز یکشنبه در شهر ملایر است.
«حسین فارسی» در این‌باره افزود: روز دوشنبه پنجم دی ساعت هشت صبح مراسم وداع با شهدا در حسینیه سپاه ناحیه ملایر با ورود یکی از پیکرهای شهدای گمنام برگزار و همزمان پیکر یکی دیگر از شهدای گمنام وارد روستاهای جوراب، پری و شهر زنگنه می‌شود.
وی ادامه داد: یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر روز دوشنبه ساعت 10:30 با ورود یکی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام تا اذان ظهر برگزار می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: بعدازظهر دوشنبه پیکرهای مطهر شهدای گمنام برای برگزاری مراسم معنوی به حسینیه سیدالشهدا(ع) ملایر و همزمان با نماز مغرب و عشاء برای مراسم باشکوه وداع با شهدا به شهرهای سامن و ازندریان منتقل خواهد شد.
فارسی گفت: پس از برگزاری مراسم وداع با شهدا در شهرهای ازندریان و سامن، پیکر مطهر 2 شهید گمنام شامگاه دوشنبه، برای برگزاری مراسم وداع با شهدا به هیئت مکتب الشهداء ملایر منتقل می‌شود.
وی تاکید کرد: برنامه محوری و اصلی تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) روز سه‌شنبه 6 دی‌ماه ساعت 9:30 صبح از مقابل شهرداری ملایر به سمت میدان آزادگان ملایر انجام و برای خاکسپاری به شهرهای ازندریان و سامن منتقل می‌شود.
به گزارش ایرنا؛ مشخصات این شهدا عبارت است از شهید 19 ساله‌ای که در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون در اسفند سال 1362 به شهادت رسیده، شهید 24 ساله‌ای که در منطقه شلمچه در خرداد سال 1367 به شهادت رسیده، شهید 16 ساله‌ای که در عملیات خیبر در جزیره مجنون در اسفند سال 1362 به شهادت رسیده، شهید 20 ساله‌ای که در عملیات والفجر 4 در سال 1362 به شهادت رسیده، شهید 18 ساله‌ای که در عملیات والفجر مقدماتی در بهمن سال 1361 به شهادت رسیده و شهید 20 ساله‌ای که در تک دشمن در خرداد سال 1367 به شهادت رسیده است.

شناسه خبر 64255