شناسه خبر:64316
1401/10/7 08:53:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار 633 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است که 29 درصد جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند.

سعید هژبری روز دوشنبه در همایش ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: شهر ایلام دارای 21 درصد بافت فرسوده با 46 درصد جمعیت است.
وی ادامه داد: ساخت 32 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان ایلام است و همچنین در این طرح چهار هزار و 296 واحد فرسوده طی چهار سال باید بازسازی شود.
این مسئول یادآور شد: بافت‌های فرسوده به علت خطرآفرین بودن نیازمند توجه ویژه است در حالی که سکونتگاه‌های غیر رسمی مورد نظارت خاصی نیستند.
هژبری با بیان اینکه بازآفرینی بافت‌های فرسوده یک ضرورت مهم است، تأکید کرد: بروز حوادث در این بافت‌ها جبران‌ناپذیر است که باید توجه جدی به نوسازی و بهسازی این ساختمان‌های ناایمن شود.
وی گفت: در بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ساخت و سازهای جدید باید تجدید نظر شده و الزامات مهندسی ایمن‌سازی رعایت شود.
وی افزود: هرچند بیشترین آسیب‌ها برای بافت‌های فرسوده است اما در بافت‌های جدید نیز استانداردهای ساخت و ساز و ایمنی رعایت نمی‌شود و حوادث تلخ، نابخشودنی و توجیه‌ناپذیری چون ساختمان تازه ساخت متروپل بروز می‌دهد.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید متولیان شهری وظایف سنگینی را بر عهده دارند، تأکید کرد: در طول ماه یک یا دو حادثه در ساختمان‌های جدید ساخت رخ می‌دهد که بیانگر عدم‌ پایبندی به اخلاق و تعهد مهندسی است.
هژبری از رسانه‌ها خواست: نسبت به آگاهی بخشی‌ها در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌ها اهتمام داشته باشند و مردم نیز مطالبه گر ساختمان‌های ایمن از ناظران و ادارات مرتبط باشند.

شناسه خبر 64316