شناسه خبر:64317
1401/10/7 08:53:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با 40 درصد پیشرفت در دست اقدام است.

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه پس از بازدید از بخش‌های مختلف پالایشگاه گاز ایلام در نشست مدیر و کارکنان این مجموعه، عملکرد مجموعه پالایشگاه گاز ایلام را بسیار رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: روزانه پنج میلیون متر مکعب گاز در این مجموعه تولید می‌شود که بخشی از آن برای مصارف خانگی و صنعتی و بخشی از آن خوراک پتروشیمی است.
وی در ادامه گفت: پالایشگاه ایلام از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بهره گیرد و این مجموعه باید ارتباط خود را پارک و علم و فناوری بیشتر بود.
استاندار ایلام عنوان کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و برای تحقق شعار سال پالایشگاه ایلام باید به مراکز دانش‌بنیان متصل شود.
بهرام‌نیا بومی‌سازی 41 محصول و تجهیز در پالایشگاه گاز ایلام را مصادق بارز شعار سال 1401 عنوان کرد و گفت: علاوه بر بومی‌سازی 41 محصول و تجهیز، خوراک این پالایشگاه برای پتروشیمی استفاده می‌شود و علاوه بر ارزآوری، اشتغال‌زایی بسیار قابل توجهی ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه پنج میلیون متر مکعب گاز روزانه در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام زنجیره تولید را حفظ و تکمیل می‌کند.
استاندار ایلام گفت: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با 40 درصد پیشرفت در دست اقدام است و اشتغال، تولید و ارزآوری در پالایشگاه گاز ایلام موج می‌زند که این روند باید استمرار داشته باشد.
بهرام‌نیا ایلام تأکید کرد: ظرفیت پالایشگاه ایلام در راستای توسعه و ارتقای اقتصادی استان بسیار رضایت‌بخش است.

شناسه خبر 64317