شناسه خبر:64331
1401/10/7 09:26:19

نماینده ولی فقیه در همدان: «جمهوری اسلامی» یادگار شهداست؛ مراقبت از آن عمل به حق است

سپهرغرب، گروه خبر: در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر سه شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان تشییع شدند.
خیل عظیمی از مردم همدان روز سه‌شنبه از ساعت 9 و نیم صبح در میدان امام همدان تجمع کردند و با شور فاطمی خود میزبان لاله‌های گمنامی شدند که حدود 40 سال از گمنامی آن‌ها می‌گذرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین تشییع سه پیکر شهید گمنام در همدان با تاکید بر اینکه پیکر شهدا نماد حقانیت ملت ایران است گفت: امروز مراقبت از جمهوری اسلامی که یادگار شهداست حق است، بافضلیت‌ترین انسان‌ها افرادی هستند که حق را بشناسند و به آن عمل کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی گرانقدر به عنوان الگوی زنان و مردان مسلمان به ما درس ولایتمداری داد و در این راه نیز به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه سخنان حضرت زهرا(س) روشن است چنان که دیگر در عالم کسی بهانه ندارد راه حق را نشناسند افزود: اول باید تلاش کرد حق را شناخت، نمی‌توان در قیامت بهانه آورد که حق را ندیده و نشناخته‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند حق تشخیص داده نشود ادامه داد: مبارزه با مستکبران، ایستادگی در برابر فرعون‌های زمان و ادامه راه امام خمینی(ره) حق است و پیکر شهدا نیز نماد حقانیت و اعلام مظلومیت ملت ما به جهان.
وی ادامه داد: شک نکنید ملتی که تلاش کرده دین را وارد عرصه سیاست کند و زیر بار حرف زور نمی‌رود حرفش حق است، ملتی که از مسئولان حل مشکلات کشور را مطالبه می‌کند حق است اما دشمن می‌خواهد این حق‌ها را از بین ببرد و نگذارد آنها به نتیجه‌ای برسند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه امروز مراقبت از جمهوری اسلامی که یادگار شهداست حق است اظهار کرد: پس از شناخت حق باید به آن عمل کرد و بافضلیت‌ترین انسان‌ها افرادی هستند که حق را بشناسند و به آن عمل کنند.
وی افزود: در میدان عمل به حق باید مقاومت کرد و در فضای فتنه خود را نباید کنار کشید‌ چراکه تنها به صرف ادعا، خدا آدمی را به جرگه حق‌مداری راه نخواهد داد.
گفتنی است کاروان شهدای گمنام روز پنجشنبه یکم دیماه جاری وارد استان شدند و همدانی‌ها در این ایام به شایستگی میزبان پیکرهای مطهر شش شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس شدند به طوری پیکرهای مطهر در بیش از 100 مکان از جمله شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، هیئات مذهبی، یادواره‌های شهدا، ادارت و نهادها و غیره حضور پیدا کردند و بر این اساس کل استان معطر به عطر لاله‌های زهرایی شد.
شهیدی 16 ساله که در سال 62 در جزیره مجنون و در عملیات خیبر، شهیدی 18 ساله که در بهمن ماه سال 61 در عملیات والفجر مقدماتی، شهید 19 ساله که در اسفندماه سال 62 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون، شهیدی 20 ساله که در عملیات والفجر 4 و در سال 62، شهیدی 20 ساله که در تک دشمن در خردادماه 67 و شهیدی 24 ساله که در خردادماه سال 67 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
مردم همدان با استقبال پرشور و تشییع پیکر پاک این شهیدان، با آرمان‌های والای شهدا و امام شهیدان عهد و پیمانی دوباره بستند، در این مراسم که با عزاداری برای دخت نبی اکرم(ص)،حضرت فاطمه زهرا(س) همراه بود پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه، پیکر پاک شهدا به 3 نقطه از شهرستان همدان جهت تدفین منتقل شدند.
این شهدای والامقام بعد از اجرای برنامه‌های مختلف با حضور اقشار مردمی از کودک تا پیر و جوان در اداره کل آموزش و پرورش همدان، پردیس شهید مقصودی و پارک امامزاده خضر همدان تشییع و به خاک سپرده شدند.

شناسه خبر 64331