شناسه خبر:64586
1401/10/14 09:18:17
معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

1059 مدرسه آماده بهره‌برداری است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: یک‌‌هزار و 59 مدرسه در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است و هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

حمیدرضا خان‌محمدی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از مدرسه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم و خیرین تاکنون در راستای مدرسه‌سازی سه هزار و 200 میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که با همراهی دولت در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کنند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساخت این مدارس به‌صورت 50 درصد مشارکت دولت و خیران است، ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که مردم صددرصد در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.
خان‌محمدی ادامه داد: مشارکت خوب مردم و خیران در امر مدرسه‌سازی برای نظام و دولت سیزدهم یک افتخار است و امیدواریم این روند در سال آینده افزایش یابد.
   470 مدرسه به‌نام سردار حاج‌قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد
وی با بیان اینکه مدارسی که در سطح کشور به‌نام سردار سلیمانی درحال ساخت است ادامه پیدا می‌کند، گفت: از زمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون 469 مدرسه در سطح کشور به‌نام وی نام‌گذاری شده و امروز چهارصدوهفتادمین مدرسه به‌نام سردار حاج‌قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر افتتاح شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مدرسه دخترانه شهید سردار سلیمانی در ملایر با دستان مبارک حاج‌قاسم کلنگ‌زنی شد و خشت اول این مدرسه را بنا کرد و قدمگاه سردار دل‌ها است.
خان‌محمدی تأکید کرد: این مدرسه با تحصیل 390 دانش‌آموز دختر، بدون شک پایگاهی برای ترویج اندیشه‌های ناب مکتب حاج‌قاسم خواهد شد.
وی با بیان اینکه دشمنان از شجاعت و دلیرمردی سردار سلیمانی در هراس بودند، گفت: پس از شهادت سردار دل‌ها، نام سردار سلیمانی بر سر درب مدارس کشور می‌درخشد و نخستین چیزی که در مکتب حاج‌قاسم پُررنگ و پُرمحتوا بوده، مبارزه با استکبار و امپریالیسم جهانی است.
تنها مدرسه‌ای که به دستان مبارک سردار سلیمانی سال 1395 در شهرستان ملایر کلنگ‌زنی شده بود، روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
برای احداث این مدرسه دخترانه 13 میلیارد تومان از محل کمک خیران و منابع دولتی هزینه شد.

شناسه خبر 64586