شناسه خبر:64721
1401/10/18 09:07:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: طرح 24 متری از آغاز شده و مردم از بلاتکلیفی بین طرح 58 متری و 24 متری رها می‌شوند.

پیمان عین‌القضاتی روز گذشته با بیان اینکه شورای ششم با حذف 58 متری به‌شدت مخالف بوده و آن را یک تصمیم غیر کارشناسانه در دوره گذشته می‌داند، اظهار کرد: شورای ششم به قانون پایبند است و بر اجرای مواردی که از مجاری قانونی تصویب و ابلاغ می‌شود، به نحو احسن نظارت خواهد کرد.
وی افزود: طرح 24 متری را به‌عنوان یک شریان اصلی نمی‌دانیم، بلکه یک معبر جمع و پخش‌کننده تلقی می‌کنیم که از میدان ولیعصر به خیابان میرزای شیرازی طبق مصوبه انجام خواهد شد.
عین‌القضاتی یادآور شد: حدود 245 پلاک با مساحتی حدود 23 هزار و 220 متر با این معبر درگیر است که با ابلاغ آن به شهرداری، تکلیف خانواده‌هایی که منازل آن‌ها در مسیر است، بعد از گذشت حدود 20 سال، روشن شد.
وی با بیان اینکه 170 پلاک کمتر از 40 درصد و 35 پلاک بین 40 تا70 درصد و 14 پلاک بین 70 تا90 درصد و 26 پلاک بین 90 تا 100 درصد در طرح درگیر این معبر هستند، ادامه داد: تملکاتی که در دوره‌های قبل انجام شده و مساحتی که از انتهای خیابان جهاد باقی مانده است، می‌تواند به‌عنوان پشتوانه‌هایی برای اجرای طرح 24 متری باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: با اعلام مجدد این طرح از سوی استاندار و با گذشت یک ماه از ابلاغ آن، اعتقاد بنده این است که امروز، روز آغاز طرح 24 متری خواهد بود و شهرداری قطعاً دستور آغازین را خواهد داد و شورا نیز پیگیر این موضوع است و تأخیر از سوی شهرداری جایز نخواهد بود.
عین‌‌القضاتی یادآور شد: هر چقدر مشوق‌هایی که برای اجرای پروژه نیاز است افزایش یابد، میزان تملک‌ها و خرید‌هایی که شهرداری باید در این راستا انجام دهد، کاهش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: پیشنهاد مشوق‌های ما برای املاک مجاور معبر توافقنامه با مالکین تا سقف پنج طبقه و پیلوت و حداکثر سطح اشغال بیش از 60 درصد (سطح اشغال در مساحت باقی‌مانده) در برابر امتیاز عقب‌نشینی است و امتیاز اعطای تجاری به شرط تأمین پارکینگ است که نیاز به مصوبه کمیسیون ماده پنج داریم و امیدواریم با سرعت و شتاب مناسب کار عمرانی پروژه 24 متری شروع شود و شاهد یک پروژه محرک توسعه شهری باشیم و درنهایت رضایت شهروندان را جلب کند.

شناسه خبر 64721