شناسه خبر:65037
1401/10/28 09:09:45
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

انس با قرآن، باطن را تبدیل به نور می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کسی که با قرآن مأنوس است، این ارتباط قطعاً تأثیر بسیاری در زندگی او خواهد گذاشت و می‌تواند باطنش را تبدیل به نور کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی ظهر روز گذشته در دیدار با اعضای مکتب امام زمان (عج) با بیان اینکه یکی از سعادت‌هایی که برای انسان مطرح شده عمر طولانی است که می‌تواند از آن بهره‌مند شود، اظهار کرد: گاهی ممکن است فردی عمر زیادی داشته باشد، اما زمانی که به آخر مسیر برسد، دستش خالی باشد؛ اما در مقابل، بعضی عمرها برکت فراوانی دارند.
وی افزود: یکی از بهترین‌ سعادت‌هایی که انسان می‌تواند در طول عمر خود آن را کسب کند، در خدمت قرآن کریم بودن و مأنوس شدن با قرآن است.
امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه مکتب امام زمان (عج) 58 سال درحال فعالیت است، گفت: امیدواریم این کار با قدرت و انسجام هرچه بیشتر، مستمر باشد و شاهد موفقیت‌های بسیار آن در جامعه باشیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مسکین، بیان کرد: مرحوم مسکین عمر پُربرکتی داشتند و نه‌تنها در جلسات قرآن، بلکه در هیئت‌ها و در بین مادحین اهل بیت (ع) هم از ایشان به‌عنوان استاد یاد می‌شود؛ بنابراین مرحوم مسکین هم در عرصه قرآن فعالیت داشتند و هم در عرصه اهل بیت (ع).
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اهمیت توجه و عمل به قرآن کریم در زندگی، یادآور شد: عده‌ای خدمت آیت‌الله بهجت رسیدند و اصرار داشتند تا به محضر امام زمان (عج) برسند، اما ایشان در پاسخ فرمودند که شما نسبت به قرآن چه کرده‌اید؟ و آیا وظیفه خود نسبت به قرآن را انجام داده‌اید؟
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا وظایف خودمان نسبت به قرآن را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: کسی که با قرآن مأنوس است، این ارتباط قطعاً تأثیر بسیاری در زندگی او خواهد گذاشت و می‌تواند باطنش را تبدیل به نور کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: فردی که در جلسات قرآن شرکت می‌کند، این حضور و ارتباط ازلحاظ تربیتی دارای اثرات بسیاری است.

شناسه خبر 65037