شناسه خبر:65091
1401/10/29 09:30:18
فرمانده انتظامی استان همدان مطرح کرد:

امنیت و آرامش مردم، خط قرمز پلیس

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، گفت: در اغتشاشات اخیر، ملت در کمترین زمان به ماهیت دشمن پی بردند و مردم فهیم استان که به بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رسیده‌اند، در مقابل دشمن ایستادند و با آن همراهی نکردند.

سردار سلمان امیری در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان بهار اعلام کرد: نیروی انتظامی به‌عنوان سنگربان دفاع از امنیت کشور قرار دارد و در همه زمان‌ها پشتیبان نظام بوده و به همین دلیل یکی از ارکان مورد هدف دشمن در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی بود که در رسیدن به اهداف و نقشه‌ها ناکام ماند.
سردار امیری اظهار کرد: دشمن از سالیان گذشته برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده و دشمن از نظام جمهوری اسلامی بالنده و پویا که به قله‌های اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود، می‌ترسد.
وی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر، ملت در کمترین زمان به ماهیت دشمن پی بردند و مردم فهیم استان که به بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رسیده‌اند، در مقابل دشمن ایستادند و با آن همراهی نکردند.
سردار امیری با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، گفت: در برقراری امنیت مردم با کمک سایر نیروهای نظامی و امنیتی و بسیج با قدرت و اقتدار عمل کردیم.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: با تمام قدرت با برهم‌زنندگان نظم و امنیت اجتماعی برخورد می‌کنیم و در حفظ امنیت نوامیس و مال و جان مردم، با کسی تعارف نداریم.
وی ابراز کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، نیروی انتظامی مقتدر و مظلوم است و اقتدار خود را برای مقابله با مخلان امنیت به‌کار می‌گیرد و درعین‌حال برای آسیب نرسیدن به مردم در بسیاری مواقع، با فریب‌خوردگان اغتشاشات مدارا کرده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: برای انجام مأموریت‌ها با کمبود امکانات و مکان مواجه هستیم و دست یاری به سوی خیرین امنیت‌ساز دراز می‌کنیم.
سردار امیری ادامه داد: پاسگاه و مقر‌هایی که از سنوات گذشته حتی از ژاندارمری‌ها و کمیته‌های سابق به‌جا مانده‌اند، جوابگوی مأموریت‌های ما نیستند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم.
وی اظهار کرد: پاسگاه همه‌کسی، مهاجران و آبرومند نیازمند تغییرات اساسی و نوسازی ساختمان هستند که امیدواریم اعتبارات خوبی در این زمینه درنظر گرفته شود.
در ادامه امام‌جمعه بهار نیز گفت: آنچه باعث پویایی، بالندگی و نشاط جامعه می‌شود و زایش فکری، عملی و رفتاری در آن شکل می‌گیرد، امنیت، عدالت و رفاه است.
حجت‌الاسلام مصباح اضافه کرد: امنیت لازمه یک جامعه است و درصورت نبود امنیت، عدالت تحقق نمی‌یابد؛ به همین دلیل نیروی انتظامی در جایگاه خدمت و عبادت قرار دارد و تاروپود جامعه مدیون نیروی انتظامی است.
وی اظهار کرد: درصورت عدم تأمین امنیت، استعدادها به فعلیت نمی‌رسند، زیرا امنیت حافظ قلب تپنده است و درصورت نبود امنیت، حیات جامعه از کار می‌افتد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از برقراری امنیت، عدالت و رفاه در جامعه معنی پیدا می‌کند و سربازان متعهد و نیروهای امنیتی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.
سپس در ادامه فرماندار بهار اظهار کرد: شهرستان بهار ازلحاظ امنیتی وضعیت مطلوبی دارد و مدیریت و قاطعیت مجموعه انتظامی شهرستان در رصد دقیق گلوگاه شهیدزارعی، کشفیات، بازرسی و برخورد با اراذل و اوباش و ساخت‌وسازهای غیر مجاز و ورود در بحران‌های خاص، مؤید زحمات فرمانده و کارکنان انتظامی است.
روح‌اله نباتی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر کوچک‌ترین مشکل امنیتی در شهرستان به‌وجود نیامد، این در شرایطی بود که تمام دنیا با بهره‌گیری از ابزارهایشان درصدد براندازی نظام بودند که با زحمات دستگاه امنیتی نیروی انتظامی و جان‌فشانی عزیزان نیروی انتظامی، ناکام ماندند و با این زحمات، امنیت و آرامش برای مردم حاصل شد.
نباتی اظهار کرد: راه‌اندازی پاسگاه حسن قشلاق از خواسته‌های مردم شهرستان، در راستای افزایش امنیت بوده و همچنین تأمین اعتبار برای ساختمان پاسگاه مهاجران نیز برای شهرستان حائز اهمیت است.
وی افزود: دشمنان ایران در اطراف کشور پایگاه‌های نفوذ و شنود و عملیات روانی راه‌اندازی کردند و حافظان امنیت در کشور برای مقابله با دشمنان پاشنه‌کشیده و آماده به کار هستند تا خطرات را دور کنند.
این مقام مسئول اذعان کرد: در اغتشاشات اخیر، بارها به نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی اهانت صورت گرفت، اما مردم آگاه و فهیم ما اجازه ندادند دشمنان نیروهای امنیتی و نقطه قوت و تکیه‌گاه ما را نشانه گیرند و لنگرگاه‌های قدرت متزلزل شوند.
در پایان از زحمات سرهنگ بزرگعلی نوری تقدیر و علی‌حسن حیدری‌جو به‌عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بهار معرفی شد.

شناسه خبر 65091