شناسه خبر:65201
1401/11/2 10:39:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان «باغ فرودس»، گفت: تعدادی قبور طی سالیان گذشته توسط سازمان به متقاضیان واگذار شده که این قبورها به جا مانده است.

حجت‌الاسلام هادی کماسی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت قبرستان «باغ فردوس» شهر کرمانشاه، اظهار کرد: باغ فردوس از سال 1349 فعالیت دفن خود را آغاز کرده و با ادامه این روند تا سال 98، ظرفیت این قبرستان تکمیل شد.
وی ادامه داد: تعدادی قبور طی سالیان گذشته توسط سازمان به متقاضیان واگذار شده، این قبورها به جامانده و تنها افراد متقاضی و یا افراد به نسبت درجه یک مجاز به استفاده از آن‌ها هستند، البته به رضایت افراد قابل واگذاری به عمه، خاله، دایی و... هم هست.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه جلوگیری از خرید و فروش، پیش فروش و نقل و انتقال قبر را مورد رضایت مردم دانست، تصریح کرد: تنها قبوری که در گذشته در باغ فرودس واگذار شده، قابلیت دفن دارند؛ البته قبوری که براساس مبنای فقهی پوسیدگی و تجزیه استخوان دارند مجاز به نبش قبر است. برای دفن مجدد از بالای سنگ لحد تا سطح زمین اگر ارتفاع به حد احداث قبر جدید باشد برای شهروندان انجام می‌شود، برای نمونه یک تا دو مورد در هر قطعه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از گذشته تعدادی اندکی هم با انگیزه سودجویی با هدف واگذار در آینده، قبر خریداری کرده که متأسفانه این اتفاق هم افتاد، اما از سال گذشته طی مکاتباتی با اداره ثبت و اسناد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، سایت دیوار و نهادهای نظارتی و امنیتی جلوی این خرید و فروش‌ها را گرفتیم و الان این خرید و فروش به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم خدمات عمومی در بهشت زهرا (قبرستان جدید) را ارتقای دهیم تا مردم به سمت این قبرستان هدایت شوند.

شناسه خبر 65201