شناسه خبر:65509
1401/11/9 12:17:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 400 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی در زمینه اشتغال‌زایی، راه‌اندازی و حمایت از کارگاه‌های تولیدی در بخش محروم ماژین شهرستان دره‌شهر پرداخت شده است.

محمد زارع روز شنبه در بازدید و سرکشی از گارگاه تولید ذغال در بخش ماژین شهرستان دره‌شهر، اظهار کرد: بنیاد برکت در راستای ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید و حفظ کارگاه‌های تولیدی فعال به صورت جدی و عملی قدم برمی‌دارد.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 400 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با تنفس بازپرداخت هفت ساله و اقساط 6 ماه یک بار به بخش ماژین شهرستان دره‌شهر اقدام شده است، افزود: از صفر تا صد پرداخت تسهیلات توسط کارشناسان مجرب نظارت دقیق صورت می‌گیرد، لذا اشتغال‌زایی بنیاد برکت تبدیل به یک الگو شده و تاکنون کارهای خوبی در راستای کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سطح استان ایلام انجام داده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام ادامه داد: بدون شک اگر از تولید کننده حمایت شود و عرضه افزایش یابد، با کاهش قیمت، افزایش کیفیت و حمایت واقعی از مصرف‌کننده مواجه خواهیم شد.
زارع، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارگاه‌ها و کارهای گروهی موجب اشتغالزایی بیشتر جوانان و بهره‌وری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد برکت به مشاغل خانگی و زودبازده اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود چراکه این نوع مشاغل بهتر در جامعه جواب می‌دهد و حتی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.
وی، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت از روستاها، افزایش تولید، رفع فقر، توجه به جوانان دارای حرفه و فن، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را ازجمله اهداف بنیاد برکت در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی عنوان کرد.

شناسه خبر 65509