شناسه خبر:65713
1401/11/16 09:25:32

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: استاندار همدان از افتتاح بیمارستان اکباتان در آینده­‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف، محوطه‌سازی و بهره‌برداری از این بیمارستان در زمان پیش‌بینی‌شده محقق نشد که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ چراکه تجهیزات و بنا آماده است و محوطه‌سازی آن نیز تکمیل خواهد شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در دومین روز از دهه مبارک فجر طی افتتاح دو طرح پایگاه سلامت قاسم‌آباد و سالن باستانی شهیدان مریانجی که با حضور مسئولین استانی انجام شد، ابراز کرد: در ایام دهه فجر 956 پروژه در استان افتتاح و 150 پروژه کلنگ‌زنی خواهند شد.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه دولت سیزدهم و ریاست جمهوری توجه ویژه‌‌ای به حوزه سلامت دارند، اظهار کرد: این دولت از همان آغاز به‌کار خود این توجه را در حوزه واکسیناسیون، بیمه همگانی و توجه به بیماران خاص نشان داد که در سطح استانی نیز اقدامات و پروژه‌های خوبی را دربرداشته است.
وی با اشاره به اینکه پایگاه سلامت قاسم‌آباد یکی از نمونه‌های توجه دولت سیزدهم به سلامت است، افزود: این پروژه از سال 1397 شروع شد که با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومان تکمیل شده است.
استاندار همدان میزان هزینه تجهیزات برای این مرکز را یک میلیارد تومان اعلام و اذعان کرد:‌ این کار را با 12 نیرو آغاز کرده و سه هزار خانوار برابر جمعیتی بیش از 10 هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهیم داد.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ حوزه سلامت که بیش از یک دهه بهره‌برداری آن‌ها زمان برده است درحال افتتاح هستند، تصریح کرد: با توجه به بارش برف، محوطه‌سازی و بهره‌برداری از بیمارستان اکباتان در زمان پیش‌بینی‌شده محقق نشد که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ چراکه تجهیزات و بنا آماده است و محوطه‌سازی آن نیز تکمیل خواهد شد.
لازم به ذکر است پایگاه سلامت قاسم‌آباد در متراژی بالغ‌بر 705 متر مربع و در سه طبقه احداث شده است.
   افتتاح سالن باستانی شهیدان مریانجی در دومین روز از دهه فجر
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهدا در حیات طیبه ریشه دارند، گفت: شهر مریانج با جمعیت 10 هزار نفری دارای 157 شهید انقلاب است.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 10 سردار و 10 فرمانده شهید ازجمله شهدای این خطه هستند، اظهار کرد: شهیدان مریانجی نیز ازجمله شهدای این شهر هستند که در راه انقلاب جان‌فشانی کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نهضت این ورزش باستانی در استان درحال شکل‌گیری بوده که سالن بین‌المللی آن نیز در همدان درحال ساخت است؛ همچنین برای دانش‌آموزان نیز سالنی جهت این ورزش باستانی درنظر گرفته شده است.
حاجی‌بابایی درخصوص کارهایی که در کشور و استان انجام می‌شود، تأکید کرد: نیاز است تا از منفی‌ گفتن و منفی‌ بافتن پرهیز شود؛ چراکه اقدامات خوب و درخوری درحال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به اعتبار 400 میلیون یورو از بانک توسعه و هلدینگ خلیج فارس برای صنعت استان همدان، گفت: این میزان اعتبار برای پتروشیمی ابن‌سینا همدان درنظر گرفته شده که یکی از نمونه­ اقدامات انجام‌شده در استان است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدای این مرزوبوم کارهای بزرگ و تأثیرگذاری در استان درحال انجام است.
استاندار همدان نیز در مراسم افتتاح سالن باستانی شهیدان مریانجی با بیان آنکه این ورزش باستانی دل در گرو مکتب حضرت علی (ع) دارد، گفت: کسانی که در این مکتب پرورش می‌یابند، شاخص‌ها و خصلت‌های نیکی دارند که در جای دیگر پیدا نمی‌شود.
قاسمی‌فرزاد مردانگی، فتوت و ازخودگذشتگی را ازجمله نشانه‌­های این ورزش خواند و اظهار کرد: کسانی که در این ورزش فعالیت دارند، نسبت به هم‌وطنان خود احساس وظیفه خاصی دارند؛ همان‌طور که دیدیم، کودکی که امروز درحال اجرای این ورزش بود، هدایای دریافتی خود را خارج از گود قرار داد و سپس بدون متعلقات وارد گود شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدا در مکتب امیرالمؤمنین رشد کرده‌اند، افزود: آن‌ها کسانی بودند که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند. شهدا نور چشم و چراغ راه ما هستند؛ هرکدام از آنان را بخواهیم نام ببریم، تربیت‌یافتگان مکتب علوی هستند.
استاندار همدان از تخصیص اعتبار بیش از 14 میلیارد تومان به استان همدان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار نسبت به سایر استان‌ها قابل توجه بوده که نشان می‌دهد نگاه ویژه‌ای به استان همدان شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید دستاوردهای این نظام الهی را در ایام دهه فجر ذکر کنیم، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دستاوردهایی بوده که امام عظیم‌الشأن برای ما به ارمغان آورده است؛ پیشرفت‌های مختلف در همه عرصه‌ها که کشور ما را از ذلت به اوج عزت رسانده و آینده روشن برای کشور رقم زده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه بحث ورزش دارای گستردگی زیادی است، ابراز کرد: تلاش بر این است تا در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شود که بتوان فضاهای ورزشی همچون این سالن را برای ورزشکاران استان مهیا کرد.
علی حقیقی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است تا با تخصیص اعتبارات از این حوزه استفاده کنیم، افزود: در سفر ریاست جمهوری 194 میلیارد تومان برای تمام حوزه‌های ورزشی استان همدان درنظر گرفته شد تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی مطلوبی برای ورزش داشته باشیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه تعدادی از بانوان و آقایان ورزشکار همدانی عضو تیم ملی هستند، اذعان کرد: امید است با افزایش فضاهای ورزشی این سهم افزایش یابد تا میزان سرانه ورزش استان که 71 سانتی‌متر در ازای جمعیت استان است، افزایش یافته و به میزان درنظر گرفته‌شده کشوری برسد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: این پروژه از سال 1389 با مساحت 620 متر مربع کلنگ‌زنی شده و تاکنون 53 هزار میلیون ریال هزینه دربرداشته و میزان دیون پیمانکاران آن هفت هزار میلیون ریال است.
حقیقی میزان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری برای این پروژه را 30 هزار میلیون ریال برشمرد و یادآور شد: این پروژه از حالت سنتی ورزش باستانی بهره گرفته شده و به‌صورت گرمایش از کف بوده و با ظرفیتی بالغ‌بر 200 نفر، آماده ارائه خدمات به ورزشکاران است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تعداد 97 پروژه نیمه‌تمام با مساحت 182 هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی متوسط 38 درصد، درحال اجرا است. تاکنون جهت اجرای این پروژه‌ها بالغ‌بر 185 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از 680 میلیارد تومان نیاز است.

شناسه خبر 65713