شناسه خبر:66898
1401/12/15 09:43:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: تبدیل فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به گفتمان غالب جامعه نیازمند هنر رسانه‌ها است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه و منابع طبیعی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تخریب، دست‌اندازی، پایمال کردن زمین منابع طبیعی و از بین بردن حیوانات، در قران کریم مصداق فساد معرفی شده است.
وی با تاکید بر نهادینه کردن حفظ و حراست از ثروت‌های ملی و خدادادی در جامعه و تبدیل آن به گفتمان عمومی، تاکید کرد: این هنری است که رسانه‌ها در آن پیشتاز هستند چرا که موثرترین، گویاترین، ماندگارترین و اثربخش‌ترین کارکرد را دارند.
استاندار کردستان از اصحاب رسانه استان خواست برای انتشار آثار برگزیده این جشنواره وارد عرصه شوند تا اثربخشی آن در جامعه ملموس باشد.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسوولان وظیفه بزرگی نسبت به آیندگان بر عهده دارند، افزود: ما مسوولان در برابر کسانی مورد محاسبه قرار می‌گیریم که عملکرد ما در زندگی آنان اثرگذار بوده و آن هم نسل آینده است.
استاندار کردستان اضافه کرد: در این مسیر با برنامه‌ریزی درست باید به این واقعیت اعتقاد داشته باشیم که رسانه مهمترین ابزاری است که می‌تواند به فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی کمک کند.
زارعی‌کوشا به مردم و مسوولان توصیه کرد برای پیشتازی کردستان در برنامه‌های ملی تلاش کنند تا کارکرد موفقی را شاهد باشیم و دین خود را به سالم‌سازی فضای طبیعی ادا کنیم.
استاندار کردستان تاکید کرد: در فرصت چهار ساله قرار است یک میلیارد درخت در طرح مردمی کاشت درخت کاشته شود که سهم استان 12 میلیون اصله است و عزم جدی می‌طلبد.
زارعی‌کوشا یادآور شد: مجموعه کارشناس و کاربلدی در کردستان در حوزه منابع طبیعی داریم که به اثربخشی طرح‌های اجرایی انجامیده است و امیدواریم با اهتمام مردم استان که دغدغه‌ منابع طبیعی دارند، شاهد رشد شاخص‌ها باشیم.
وی از طراحی کارهای بزرگ در حوزه منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح بزودی یک کار ماندگار ملی در استان به ثبت می‌رسد.
172 اثر به دومین جشنواره رسانه و منابع طبیعی استان کردستان ارسال شده بود که در آیین امروز از برگزیدگان قدردانی شد.

شناسه خبر 66898