شناسه خبر:67103
1401/12/21 10:46:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: تهیه و نصب چراغ‌گردان در نقاط حادثه‌خیز این استان با هدف کاهش آمار تصادفات در تعطیلات نوروزی مورد توجه جدی دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

«فرزاد مخلص الائمه» روز شنبه در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در اراک، افزود: تجربه در سایر استان‌ها نشان داده، استفاده از چراغ‌گردان در نقاط پرتردد موجب کاهش آمار تصادفات رانندگی می‌شود.

وی بیان کرد: برای تعطیلات نوروز امسال باید از ظرفیت بسیج در شهر و روستاها به شکل گسترده بهره‌گیری شود و مانند گشت رضویون، حداقل 300 چراغ‌گردان تهیه و در اختیار قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی شهرهای این استان مقصد سفر و گردشگری نوروزی است و شمار جمعیت در آنها تا چهار برابر افزایش می‌یابد که لازم است امکانات ویژه برای تامین نیازهای مسافران اندیشیده شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: خودروهای شوتی در مسیرهای ارتباطی استان مرکزی تردد دارند و سرعت بالای آنها موجب مشکلات زیاد و بروز حوادث رانندگی می‌شود که نیاز است نیروهای نظارتی ویژه، در این خصوص استقرار یابد.

وی عنوان کرد: فرمانداران در ایام نوروز نظارت مستمر بر قیمت‌ها، مقابله با گران‌فروشی و ارایه خدمات عمومی داشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: حساسیت و نظارت ویژه بر فضای مجازی از دیگر ضروریات است تا برخی شایعه‌سازی‌ها موجب مسمومیت این فضا نشود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: آمادگی مراکز درمانی و کلینک‌ها در تعطیلات نوروز، از دیگر ضروریات است و فرمانداران باید در این خصوص نظارت ویژه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: دارو به میزان لازم در داروخانه‌های استان مرکزی تامین شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مجتمع‌های بین‌راهی در تعطیلات نوروز مدام سرکشی شود و نیاز است مسافران در ایام ماه مبارک رمضان، به حفظ حرمت این ماه توجه ویژه کنند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: فرمانداران در ایام نوروز برنامه ویژه برای دیدار با خانواده معظم شهدا و بزرگان تدارک ببینند.

وی اظهار داشت: سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است که افزایش مشارکت در این آزمون سیاسی اولویت است و در این خصوص باید تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شود.

استاندار مرکزی توصیه کرد: فرمانداران باید روحیه پرهیز از تجمل‌گرایی را در راس امور خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: انقلاب اسلامی از ایستگاه‌های سیاسی و امنیتی عبور کرده اما از پیچ اقتصادی هنوز عبور نکرده و دشمن تلاش دارد تا از این مسیر به کشور ضربه وارد کند.

«حسن میرزاخانی» افزود: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از مسیر اقتصادی موانع زیادی برای کشور ایجاد کنند که نیاز است با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌ها، در این مسیر هم، شکست خورند.

وی بیان کرد: حفظ اشتغال از راهبردهای مهم استان مرکزی است و توجه به این مهم باعث شد تا بسیاری از مشکلات واحدهای دارای حقوق معوق، گره‌گشایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: جلوگیری از التهابات بویژه در بخش‌های صنعت و بازار از دیگر سیاست‌های مهم است.

میرزاخانی یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی این استان به وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل رسیدند اما با فعالیت دولت مردمی و توجه و تلاش ویژه استاندار این استان، هم‌اکنون دغدغه‌ای برای این واحدها وجود ندارد.

وی بیان کرد: ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی شکل گرفت و تیمی از صنایع این استان به سواحل مکران سفر کردند تا بتوان از پتانسیل‌های موجود برای استان‌های ساحلی بهره‌گیری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: این استان در زمینه اقتصاد دریا، ظرفیت تولیدی خوبی دارد که باعث افتخار است.

میرزاخانی عنوان کرد: مردم از نحوه نظارت بر بازار فروش کالا رضایت ندارند و نیاز است اتاق اصناف در این راستا برنامه‌ریزی و همکاری ویژه به کار گیرد و اگر در این مسیر کوتاهی از اتاق اصناف صورت گیرد، دستگاه نظارتی باید با جدیت برخورد کند.

وی گفت: نیاز است در هسته مرکزی شهر اراک، کیوسک نظارتی تعبیه شود و خدمات نظارت بر اصناف در محل به مردم ارایه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: سهمیه اشتغال امسال این استان 23 هزار شغل است که تاکنون بیش از برنامه محقق شده و با افزایش 102 درصدی همراه است.

میرزاخانی عنوان کرد: در ثبت اشتغال شهرستان‌های دلیجان و محلات مشکلاتی وجود دارد که باید هرچه سریعتر رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: حضور میدانی فرمانداران در عرصه‌های مختلف مشهود است و این مهم موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است.

«بهنام نظری» افزود: در آستانه سال نو، حجم سفرها در کشور و جاده‌های استان مرکزی افزایش می‌یابد و نیاز است برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران، هم‌افزایی بین مدیران استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از رویدادها و برنامه‌های مهم سال آتی کشور است و فرمانداران باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را بویژه در خصوص افزایش مشارکت، مد نظر قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: فرمانداران به عنوان روسای اصلی انتخابات مسئولیت مهمی برعهده دارند.

شناسه خبر 67103