شناسه خبر:67277
1401/12/24 15:36:25
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر:

ملایر 10 شهید خلبان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه از ابتدای امسال 900 مورد سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا انجام شده است، گفت: ملایر تنها شهرستان در کشور است که 10 شهید خلبان دارد.

محمدابراهیم مرادی روز گذشته 22 اسفندماه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف از تشکیل این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان است.
وی با بیان اینکه در سال 1342 نیز امام راحل همواره پیگیر مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا بودند و می‌فرمود به خانواده‌های شهدا رسیدگی شود، گفت: به فرموده امام راحل نهاد بنیاد شهید افضل نهادها است، چراکه شهدا افضل هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر تصریح کرد: 22 اسفندماه سال 1358 بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل تأسیس و سال 1383 به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تقویم رسمی کشور اضافه شد.
مرادی با بیان اینکه شهرستان ملایر تعداد یک‌هزار و 100 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: از این تعداد 354 شهید سپاه و بسیج، 285 شهید شهدای ارتش، 10 شهید خلبان، 27 شهید روحانی، 16 شهید خردسال، 12 شهید انقلاب، 40 شهید زن، 22 شهید اصناف، 35 شهید سادات، 70 شهید کارمند، 86 شهید جاویدالاثر، 37 شهید فرهنگی، 27 شهید ورزشکار، 60 شهید نیروی انتظامی، 94 شهید دانش‌آموز و دو شهید مدافع حرم هستند.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 900 مورد سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا انجام شده است، گفت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول سال انجام می‌شود، اما با توجه به سه مناسبت ملی در 26 مردادماه (سالروز ورود آزادگان به کشور) چهارم ماه شعبان (روز جانباز) و 22 اسفندماه (روز بزرگداشت شهدا) این سرکشی‌ها به‌صورت ویژه و مناسبتی انجام شد.
مرادی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ملایر دو هزار و 100 جانباز و 119 آزاده سرافراز نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: در راستای خدمات‌دهی و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان برنامه‌های فرهنگی، اردویی، قرآنی و ورزشی را در طول سال برای این خانواده‌ها داریم.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 80 یادواره در شهرستان ملایر برگزار شد، گفت: تأکید مقام معظم رهبری روی مردمی بودن یادواره‌ها است و بیشترین یادواره‌ها به‌صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و بنیاد شهید در برنامه‌های آن‌ها مشارکت دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از بزرگ‌ترین اقدامات فرهنگی بنیاد شهید برشمرد و افزود: در این راستا نیز اعتباراتی درنظر گرفته شده است و درتلاش هستیم که این طرح به‌صورت گسترده انجام شود و به‌عنوان یک سند افتخار از خانواده‌های معظم شهدا داشته باشیم. در راستای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان نیز در ستاد شاهد از دانشجویان و دانش‌آموزان حمایت‌های لازم را داریم.
مرادی غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار عاشورا، فضاسازی سطح شهرستان، سخنرانی یکی از پدران شهدا قبل از خطبه‌های نماز جمعه و کاشت یک‌هزار و 100 اصله نهال به نام شهدای ملایر، دلجویی و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، مسابقات فرهنگی، ورزشی و پیاده‌روی ایثارگران ملایر از میدان بابک تا شهدای گمنام دانشگاه آزاد ملایر، دیدار کارکنان بنیاد شهید با امام‌جمعه و تجلیل از مادر شهید احدی، برگزاری برنامه‌ای با عنوان جشن «علی‌اکبرهای زمان، منتظران ظهور» و کاشت هشت هزار نهال به یاد هشت هزار شهید استان همدان در پارک جنگلی ازندریان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم را نیز از برنامه‌های این نهاد در هفته گرامیداشت شهدا برشمرد.

شناسه خبر 67277