شناسه خبر:67472
1402/1/16 09:54:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: 70 هزار و 770 نفر از مسافران در ایام نوروز با مراجعه به پست‌های ایمنی و سلامت از خدمات طرح پیشگیرانه و بشردوستانه معاونت امور جوانان این جمعیت در استان بهره‌مند شدند.

«محمدباقر محمدی» روز سه‌شنبه اظهار کرد: 17 پست نوروزی با حضور جوانان عضو این جمعیت در طول این ایام در استان دایر شده بود که در هر پست روزانه پنج عضو جوان شامل اعضای برادر و خواهر در قالب طرح خدمات بشردوستانه حضور داشتند.
وی افزود: در همین راستا در ایام نوروز امسال به 25 هزار و 220 نفر از مسافران و گردشگران خدماتی چون راهنمایی اماکن فرهنگی گردشگری و عمومی، توزیع بروشور و اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز ارائه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه حضور تیم‌های سحر یا همان سفیران حمایت‌های روانی با برپایی فضاهای دوستدار کودک در کنار پست‌های نوروزی را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد و افزود: اعضای تیم‌های سحر در این ایام با برپایی فضای دوستدار کودک برای 11 هزار و 763 نفر از فرزندان مسافران یک محیط پر نشاط و شاداب ایجاد کرده و ضمن اجرای بازی‌های کودکانه نکات امدادی را نیز به آنها آموزش دادند.
محمدی همچنین با اشاره به حضور و فعالیت تیم سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در طول این ایام نیز ادامه داد: اعضای جوانان در قالب تیم‌های 2 نفره با دوچرخه و پیاده در تفرجگاه‌ها و اماکن پرتردد نسبت به امدادی رسانی به هزار و 267 نفر خدماتی مانند آموزش نکات امدادی، تست قند خون و فشار خون و دیگر اقدامات ارائه کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه توزیع اقلام زیست محیطی را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز در بین 16 هزار و 770 نفر نیز به ویژه در روز طبیعت اقلام زیست محیطی توزیع شد.
وی تاکید کرد: هلال احمر استان 24 پایگاه و پست سیار امداد و نجات نوروزی را نیز امسال در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص نقاط پرخطر و حادثه خیز استان مستقر کرد که مسافران به صورت شبانه روزی با شماره 112 می‌توانستند تماس گرفته و حوادث احتمالی را اطلاع دهند.

شناسه خبر 67472