شناسه خبر:67538
1402/1/17 10:33:07
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

فروش 3.5 میلیارد تومانی صنایع دستی کرمانشاه در غرفه‌های نوروزی

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با تاکید بر استقبال گردشگران نوروزی از فروش 3.5 میلیارد تومانی صنایع دستی کرمانشاه در غرفه‌های نوروزی خبر داد.

امین کوگانی با اشاره به استقبال بالای گردشگران نوروزی از صنایع دستی استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نسبت به برپایی غرفه‌ها سیاه چادر و نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در حدود 20 مکان و همچنین عرضه این محصولات در بازارچه‌های دائمی مانند خانه صنایع دستی کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دالاهو اقدام شد.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار در تعطیلات نوروزی با توجه به استقبال بی نظیری که از سوی مسافران نوروزی صورت گرفته حدود 3.5 میلیارد تومان فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌ها، غرفه‌ها و سیاه چادرها داشتیم.
معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به عمده محصولات صنایع دستی که مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفته، تصریح کرد: نمد، گلیم، گیوه، لباس‌های محلی، مینا کاری، جاجیم و موج بافی بیشتر استقبال را به خود اختصاص دادند و در سیاه چادرها نیز اغلب پخت نان و غذاهای محلی و سنتی صورت گرفت که به آشنایی و معرفی بیشتر خوراک‌های بومی این استان به گردشگران کمک بسیاری کرد.
کوگانی با تاکید بر افزایش آمار فروش و استقبال نوروزی گردشگران از صنایع دستی و سوغات کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته، ادامه داد: با وجود کم بودن تعداد غرفه‌های صنایع دستی و سوغات نسبت به سال گذشته و برپایی تنها 20 غرفه در محوطه تاریخی طاقبستان اما آمار استقبال و فروش‌ها قابل توجه و افزایشی بود.
وی بیان کرد: نمایشگاه‌های فصلی نوروزی از 25 اسفندماه آغاز به فعالیت کردند تا 13 فروردین ماه ادامه داشت اما تلاش‌ها بر این است که غرفه‌ها و نمایشگاه‌های واقع در طاقبستان را تا پایان سفرهای تابستانی استقرار داده و پس از ماه مبارک رمضان نیز با با کسب مجوز به سمت برپایی بازارچه‌های کاروانی در شهرستان‌ها خواهیم رفت.
کوگانی در پایان به الزامی بودن حمایت‌های بیشتر از سوی سایر دستگاه‌ها و استاندار کرمانشاه از صنایع دستی، گفت: در صورت حمایت‌های لازم با توجه به تسهیلات پرداختی و توانایی بالای تولیدکنندگان ایده برپایی بازارهای فروش موقت و سپس بازارهای دائمی برای صنایع دستی را در اولویت و دستور کار خود قرار داده اما باید توجه داشت که این امر مستلزم همت استانی و همه جانبه است.

شناسه خبر 67538