شناسه خبر:67572
1402/1/19 13:00:32

سپهرغرب، گروه خبر: فاز دو تقاطع غیر هم‌سطح غدیر شهرک فرهنگیان همدان افتتاح و گره‌های ترافیکی این منطقه رفع شد.

ظهر روز پنجشنبه آیین افتتاح فاز دو پُل غدیر شهرک فرهنگیان همدان و نیز مراسم بهره‌برداری و رونمایی دو خودرو بنز آتگو مجهز به نردبان 32 متری مفصلی آتش‌نشانی روزنباور با حضور مسئولان استانی و هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه از سیاست‌های شورای ششم شهر همدان این بود که شهرداری بتواند پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند، اظهار کرد: آنچه مد نظر اعضای شورای اسلامی شهر بود و در بودجه سالانه پیگیری شد، اتمام پروژه‌هایی بود که به هر دلیلی به تأخیر افتاده بود.
محمود مسگریان با تأکید بر اینکه اجرای هرچه سریع‌تر پُل شهیدهمدانی و پُل غدیر را از ابتدا در دستور کار داشتیم، گفت: شهرداری تلاش‌های زیادی داشت که بتواند در زمان بهتری این دو پُل افتتاح شود.
وی با اشاره به اینکه پُل غدیر با وجود بعضی مسائل و مشکلات اما با توجه به نظرات کارشناسی امروز افتتاح شده تا مردم شریف همدان از آن بهره‌برداری کنند، افزود: از سوی تمام اعضای شورای اسلامی شهر از عوامل و دست‌اندرکاران به ثمر نشستن این پروژه قدردانی می‌کنم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان به تلاش‌های معاونت عمرانی شهرداری و پیمانکار در اجرای این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: از نیروهای انسانی که شبانه‌روز زحمت کشیدند و با وجود مضیقه مالی در اجرای کار از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و با زحمات آن‌ها توانستیم این پروژه را به تمام برسانیم، قدردانی می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه برای پروژه‌های دیگری نیز برنامه‌های مدون طراحی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه پروژه‌های بزرگ شهری در بودجه سال 1402 شهرداری تعریف شده که امیدواریم به‌موقع کلنگ‌زنی و اجرا شود.
مسگریان با بیان اینکه در سال 1401 پروژه‌های بزرگی نداشتیم چراکه انجام پروژه‌های عمرانی با توجه به تورم موجود هزینه‌بر است، خاطرنشان کرد: از آنجا که شهرداری باید از درآمدهای موجود کاری انجام دهد تا بتواند پروژه‌هایی را به اتمام برساند، اقدامات مهمی در حوزه پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شد.
وی با اشاره به اینکه استاندار همدان، معاون عمرانی و فرماندار تأمین بودجه و کمک‌های فنی و مالی خوبی در این زمینه داشتند و توانستیم درآمدهایی برای اتمام این پروژه‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: کمیسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر همدان نیز در راستای مسائل فنی اقدامات خوبی انجام داده که می‌توان به ورود مشاور دوم در پروژه اشاره کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امیدواریم با تلاش‌هایی که مجموعه شهرداری دارد در سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری از برنامه‌های بهتری در راستای رفع ترافیک باشیم که این پروژه نیز مصداق رفع ترافیک است، خاطرنشان کرد: در سال 1402 برنامه‌های خوبی تعریف شده که امیدواریم با تلاش‌های موجود به ثمر بنشیند و مشکلات ترافیک در شهر همدان حل شود.
فرماندار شهرستان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه وقتی چهار ماه پیش مسئولیت فرمانداری را پذیرفتیم ترافیک نخستین معضلی بود که در شهر همدان با آن مواجه بودیم، اظهار کرد: در این مدت بیشترین جلسات شورای ترافیک شهرستان و استان را برگزار کرده‌ایم.
مسلم مخفی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که در چندسال پیش به حوزه ترافیک در شهر همدان توجه خاصی نشده، بیان کرد: فرسودگی ناوگان بخشی از مشکلات بوده و گره‌هایی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه در شورای ترافیک استان طرح زوج و فرد تردد در سطح شهر و خطر بالای اجرای آن مطرح شد، افزود: با پشتیبانی استاندار و با همکاری سایر نهادها این طرح اجرایی شد، به‌نحوی که خوشبختانه تاکنون شاهد بازخورد منفی از سوی مردم نبودیم.
فرماندار شهرستان همدان با تأکید بر اینکه این طرح مقطعی است، گفت: باید تصمیم جدی‌تری در این زمینه گرفته شود، ضرورت دارد شهرداری به حوزه ساخت پارکینگ، تقاطع غیر هم‌سطح، پارکبان و غیره توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه متأسفانه بیشترین تصادفات در مسیرهای ورودی شهر همدان است و می‌طلبد همت شود و کنارگذر غربی به بهره‌‌برداری برسد تا مشکل ورودی شهر همدان حل شود، خاطرنشان کرد: برای این منظور 400 میلیارد تومان از ردیف اعتبار سفر رئیس‌جمهور به استان اختصاص یافته که اقداماتی صورت گیرد.
مخفی با اشاره به اینکه 14 هزار و 131 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به استان اختصاص یافت که میزان قابل توجهی است، گفت: همدان دو برابر برخی استان‌ها اعتبار سفر ریاست‌جمهوری دریافت کرده که از این مبلغ برای شهر همدان چهار هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه هم تخصیص بودجه‌ها خوب بوده و هم پول نقد تزریق می‌شود، افزود: در شهرک بنکداران هم مشکلاتی داشتیم، چراکه پروژه بزرگ و سنگین است؛ به‌طوری که 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق می‌افتد.
فرماندار شهرستان همدان از افتتاح این پروژه در سوم خردادماه خبر داد و گفت: اصناف در منطقه استقرار یابند، البته امکان افتتاح زودتر از خردادماه میسر بود، اما ترجیح دادیم در ایام نوروز کسب‌وکار مردم با مشکلات مواجه نشود.
وی در پایان از عوامل شهرداری در افتتاح پروژه غدیر و رفع گره ترافیکی قدردانی کرد و خواستار تکمیل دوربین‌های سطح شهر از سوی این مجموعه شد.
شهردار همدان نیز عنوان کرد: در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری، اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر بود و به همین خاطر طی این مدت افتتاح پروژه‌های دیگر محقق نشد؛ کما اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردمی هم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود.
سیدمسعود حسینی ادامه داد: دو پروژه اصلی و نیمه‌تمام ما در شهر همدان عبارت بود از پُل غدیر و پُل سردار همدانی که با توجه به مسائل و مشکلات مالی و کارشناسی‌های مهندسی که یکی از رویکردهای اصلی کار بود، ابتدای کار و روند آن را با تأخیر روبه‌رو کرد.
حسینی افزود: از زحمات مدیریت‌های قبل و از مدیریت معاونت امور مالی که خیلی خوب مسائل مالی این پروژه را حل کردند هم تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به گزارش کامل این پروژه، اذعان کرد: تاریخ تحویل زمین این پروژه سال 98 بوده و جمع کل هزینه عملیاتی آن 12 هزار میلیارد تومان شده است و همچنین طراحی و ساخت فاز دو تقاطع غیر هم‌سطح غدیر همدان 93 میلیارد تومان، جابه‌جایی و انتقال تأسیسات شبکه برق سه میلیارد و 150 میلیون تومان، اهدای کندرو‌ها و جمع‌آوری آب‌های سطحی هشت میلیارد و 22 میلیون تومان، اصلاح هندسی و تکمیل پیاده‌روسازی هفت میلیارد و 100 میلیون تومان و افزایش دهانه و نصب پُل عابر پیاده یک میلیارد تومان هزینه در بر داشتند.
حسینی در پایان افزود: در کنار این پروژه عملیات اجرایی دیگری نیز انجام شد که نیاز به زمان و امکانات متعددی داشت.

شناسه خبر 67572